|
|
|
|---|---|
| Hur mycket av grejerna tror ni är stulet på powerbörsen... En återkommande person är en som t ex säljer hjulsidor.. först har han till e39 och sedan lägger han ut till en e46... Båda påstås vara inköpta på bmw osv... Flera skumma berättelser finns på annonserna... Vad har man för ansvar när man köper grejer? | |
| 23,58% eller så. ;) Vem vet... Tycker att man skall begära kvitto eller åtminstånde en trovärdig berettelse till varför man säljer sina Agel Eyes eller liknande. Men det lär inte stoppa dom smarta. Så är det tyvärr i begagnat svängen. Take it or leave it... | |
|
Det är, så vitt jag vet, köparens ansvar att se till att det som säljs inte är stulet. Är grejerna stulna åker du stenhårt på det, tyvärr.' Tyvärr är det väl "money talks"... o då köper nog en del/många det billiga... och glömmer prylens historia.. /Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
| De flesta facelift strålkastare som säljs är nog stulna , många byter inte ens bild när dom annonserar på nytt. | |
| Köparen har ett mycket långtgående undersökningsplikt vid affär. | |
|
Jaha så vad ska man göra då begära kvitton på allt? Väldigt många slänger sina kvitton och kanske speciellt då det gäller billigare grejor. Jag har tex inte kvar kvittot på den sportsats jag köpte från KW, 7000kr, är den osäljbar då? Man vet nog någorlunda väl ifall grejorna är stulna eller inte, idag handlar det om fäljar+däck, fronter, spoilers, backspeglar, stereo, lysen, och här bör man vara extra aktsam. Det är säkert 20% som är stulet här på börsen. |
|
| Backspeglar utan fästen:) Det är en höjdare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.