AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
943

Hjälp, Elfel på 325 E36

Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
Tjena. har en 325 coupe -93 på gång. Kan köpa denna bil väldig billigt. Men till problemet. Elfel, den startar inte, det händer ingenting när man vrider på nyckeln. Har varit inlämnad på verkstad i 2 veckor ( en mycket bra verkstad som alla talar gott om ) men dom hittade ingeting. Så nu undrar jag om någon kan hjälpa mig med detta, Vad kan det vara? Kanske har något samma problem. Tacksam för alla svar // Tommy

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Det vore ju bra att veta vad som är gjort? Vad har den här duktiga verkstaden försökt med?

Det första man gör är ju kolla batteriet, laddar/byter.

Sen får man gå vidare, finns ju många olika felorsaker. Kommer det fram soppa? Blir det gnista? Eller är bilen HELT död när man vrider om nyckeln? Kollat jordningen till batteriet?

Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
Tyvärr så vet jag inte vad som är kollat, men killen som har bilen sa att dom hade gått igenom allt, sen får man la utgå ifrån att det är det mesta, fåt reda på lite mer på Fredag, se om man kan få lite karhet i vad det kna vara då. Tack för svaret // Tommy

ma
597
magican
E36 328 Coupe
Annars köper jag den :)

Låter fånigt, händer inget, går inte ens motorn runt?

Då kollar man ju power till startmotorn, är den OK är ju startmotorn defekt.

Är det en ny E36'a så kan imobilizern fucka sig, kan vara avkännaren i låset, koden i nyckeln, styrdonet som bråkar.

Aja.. 2 veckor och inget fel.. kass verksta iaf..
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Läste igen, en 93 .. ingen EWS på den då.. kan ju vara eftermonterat larm som bråkar då.. om det inte är larm så är det ju enkelt.

Aja.. folk måste isåfall sluta prata gott om den där verkstan ;)

Går motorn runt men den inte startar så är det väl lättast att plocka ur felkoderna, man behgöver inte BMW för det, man kan ta ut blinkkoder som vanligt också (borde en "bra" verksta kunna fixa)

Kan mkt väl vara vevaxelgivare som gett upp, då är bilen STEN j-a död.. dock så går den runt på start ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.