|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt mig en riktigt fin 525i -90 Rostfri o bara 2ägare innan mig, pedantskött, gubbkörd o fullservad samt svensksåld förståss! Det enda felet jag hittat nu i dagarna är att den gärna misständer (bluddrar liksom) på tomgång. Tomgången ligger annars stabilt vid 800varv kanske men man hör hur den misständer. Så fort man gasar lite så försvinner det helt. Märks inte heller när man kör, den går lugnt o fint! Känns väldigt tändrelaterat då bilen drar lagom med soppa o känns rapp o pigg annars så fort man är ute o kör. Är alltså enbart på tomgång som man märker av det! Några enkla saker jag kan kika på? Är rätt ny inom bmw men har mekat med många andra bilar innan! | |
| Kolla först att batteriet laddas .... | |
|
Kolla om den suger tjuvluft genom att spruta startgas överallt Kolla om ventilerna är för tight ställda |
|
|
Batteriet laddas, har kollat efter tjuvluft men hittar inget. Tomgången är stabil men de puffar liksom ur avgasröret, har märkt att även när man gasar puffar de till men gämna mellanrum, dock inte lika märkbart. När man kör bilen märker man inget! Har bytt tändkablar & tändstift samt slått i lite spridarrengöring. Ingen större nytta vad jag kan känna. Kan de vara nån spridare som är sliten, tickar rätt mycket från dem nämligen. Är tyst från toppen så ventilerna är de inte, hör skillnaden! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.