|
|
|
|---|---|
|
Vad rekomenderas? Vart får man tag på det? 60/40 sänkning är detta okej? Även intresserad om någon har begagnat. Snabb Snabbare Snabbast | |
|
Jag tycker de är lagom med en 60/40 sänkning, såvidare du inte har en fett frontspoiler som sitter lågt ner.Som kan sätta livet till. Kanske ett par nya stötdämpare åxo? Till vissa sänkningssatser & modeller så krävs det att dämparna är kortade, eller ombyggda för sänkta bilar. Kolla med dessa tex. bra grejer för pengarna: Länk |
|
|
Sänk inte för mycket. Det är inte kul att slå i med motor - underrede. Det är inte alls så många som sänker bilar nu som tidigare. Du kan annonsera efter sänkfjädrar på Powerbörsen "Delar köpes". Kolla även på www.bildelsbasen.se. Där finns begagnade fjädrar, även sänkfjädrar. |
|
|
Tackar för svaren fick tag på en sats. (gula fram 60? och röda bak 40?) Mvh. Conny Snabb Snabbare Snabbast |
|
| ja hittade min sänkningssatts på blocket, ett företag som sålde. me frakt å allt kostade mina sänkfjädrar (40/60) 1500kr, fanns även att beställa me passande dämpare till tror de va 2800-3000kr de gick på så kolla om du hittar den anonnsen... | |
SpineKracker |
Köpte du från GE? Har köpt från dem tidigare och i jämförelse med priset tycker jag de var kanon verkligen! Dock sänkte inte mina fjädrar bak som de skulle.. Jag valde inte E30, E30 valde mig. |
|
kommer ej hiåg va företaget hette men dom funkar felfritt har gått 150-200 mil nu å e fortfarande som ny. bmw: no turbo shit just real power. |
|
|
Köpte mina fjädrar/dämpare på stylabilen.se i våras, aldrig haft problem med dom hittills. Märks skillnad på väghållnig för den delen också, jag skulle dock vilja ha den lite lägre ur ren utseende synpunkt....men kör man 3 pers i bilen skrapar däcken i redan nu. kostade 3100:- med frakt och allt. |
|
|
va haru för däck dim på nu? bmw: no turbo shit just real power. |
|
| Nu sitter det 225/45 17 på bak och 215/45 17 fram, ska byta däck till våren, 215/40 17 blir det nog då tror jag. | |
|
okej. ja har 225/55 16 bak å 205/55 16 fram men ja ska beställa nya fälgar nu mitten av nästa månad, dom fälgrna e 7x17 å däcken som förljer me e 205-40 17 de kommer se jävligt nice ut:D bmw: no turbo shit just real power.fast turbo de e ju tufft me turbo:D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.