AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.154

Grr, att man inte får ha sina ventilhattar i fred!

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Blir så less... Jag har kromade ventilhattar på bilen och typ varje natt är det några kids som stjäl dem, oftast bara två st åt gången vilket får mej att tro att de har dem till cyklar/mopeder.

Men jag menar va f_n kande inte köpa egna, kostar typ 5 kr/st, börjar bli less på att köpa nya hela tiden, tror jag har blitt av med dem typ 10 ggr på någon månad nu så snart ger jag upp o återgår till de vanliga i svart plast...

Vad ska man göra? Svetsa fast dem? Haha...:)

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Dra åt dom med tång eller nåt så sitter dom där som f#n :)
kr
32
kris79
120i -09
Ja gör som Grabber skrev, jag blev av med mina Bbs hattar på min volvo. Sen fixade jag nya och spännde dom hårt med en polygrip tång, sitter som berget nu hehe.
ha
734
haack
X3 30d -18

kris79: undrar om du skrattar lika gott den dagen du behöver ha bort dom själv! ;)

själv blev ja bestulen på mina hattar en natt förra sommaren. jag köpte nya och tejpade fast en lapp på ena fälgen där de stod: ni vet att ni blir filmade va?

dagen efter var lappen borta men hattarna satt kvar, å har suttit sedan dess. några månader senare hörde av min yngre bror att de gick rykten om att ja filmade min bil på natten....;)

funkar ju när de gäller ungar! ;)

mvh

Plastpluppar är orginal dessutom, problemet löst. ;)
Gemini__
Har själv blivit av med några uppsättningar ventilhattar, misstänker starkt moppepojkarna =) Så länge det bara är ventilhattarna som försvinner får man väl vara "nöjd"...

Mvh:
Thomas
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Man Kan annars använda sig av lite locktite blå på stift. Man behöver väl verktyg för att få loss dem igen
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Undrar just samma sak.

Har blivit av med ett antal originalhattar av silvrig plåt och även fina i Alu med ///M märke på. Dyra som "tusan" och finns bara från USA. Har hört småpojkarna i området snacka om dom så man är ju lite misstänksam.

Men som vanligt blir man mest förbannad över att folk, stora som små, har så överj-t svårt att skilja på mitt och ditt!!

Niklas

Fransosen
Blev av med fina hattar med bmw-märket på... men enbart 2 st försvann... Undra om dom ska ha dem till en moppe:P
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Har blivigt av med ett gäng i mitt låsta flerbilsgarage! Konstigt med tanke på att man behöver tagg för att komma in. Helt klart någon som bor i området. Jag har tagit det ett steg längre och faktiskt sovit i bilen ett par ggr. Kanske låter aningen paraniod, men jag hade fått två inbrott i min firmabil också... :(

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
nejdå danjel. Du är inte paranoid det bara verkar så =)

Du har ju gjort det som alla andra har tänkt att göra men inte orkat.

/Idde
bj
45
bjornand
Z3 2.8 Roadster -99
Precis som tråden skapas kommer den där flashbacken... "har jag kolla om dom sitter kvar..."

Går ner o kollar, nepp dom är borta. Efter att jag blev av med några original Michelin så satte jag dit Biltemas variant. Bara för att det är en Z3:a så måste man tydligen ha dom värsta hattarna också :)

Känns iofs som att jag är nöjd om det bara är hattarna som åker, då är dom nöjda och springer iväg förhoppningsvis.

//Björn
Hur i helsike kan man komma på att stjäla ventilhattar? Ännu löjligare än när någon snodde mitt ena lykttorkarblad en gång i tiden. Obegripligt.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag blir också av med mina hattar(vanliga svarta i hårdplast utan någon som helst svårighet att få gratis hos däckfirmor)..

Ungar som gör detta naturligtvis...undrar vad de gör med dessa?

Kan väl inte vara så "fränt" med gamla ventilhattar kan man ju tycka,men det är väl "spännande" att vara tjuv :/
Cyklar o mopeder i all ära,men de som satt/sitter på mina bilar är ju inte ens snygga till dessa åkdon :)

Mvh Janne.
Blev av med alla fyra nån dag sen, inte första gången det händer men jag kör utan ventilhattar nu förtiden, ser lite mer racing ut nu :P

Mvh Dragolito
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hörde med min son nu om han blivit av med sina hattar till moppen...Ja,det hade han.
Han hade köpt sådana där som såg ut som kobror som verkar vara populära hos ungdomar,försvann tydligen ganska fort efter monteringen.

Ungdjävlar...

Mvh Janne.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Skulle nog hjälpa att limma på en liten rund vass trissa som glas/kakel skärarna har på ovansidan ventilhatten!

"Det börjar med en knappnål och slutar med en silverskål.(Sverige)"

Mvh Danne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.