AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.061

Kamaxelgivaren, ska man chansa.

Ma
24
Mats328i
BMW 328i E46 -98
Hej!

Har nu haft min 328:a i snart 3 månader, under denna tiden har bilen dött för mig när den är halvvarm 3 gånger, har läst mig till att detta kan vara kamaxelgivaren som spökar.
Detta fenomen för just min bil är att om man inte kör bilen tillräckligt lång sträcka så den blir helvvarm, så kan den när man startar den igen iom en timme ca, bli så att när den startar o man rör gaspedalen så dör bilen.

Vill väldigt gärna ha bukt med detta problemet, men är inte så jättepigg på o byta delar som inte är trasiga. Felsökning kostar ju oxå pengar. Ska man chansa rakt upp o ner o köpa en givare o byta den o tro att de är det som är felet?

Ska oxå ringa o fråga den lokala BMW-verkstaden imorgon o höra om dom varit med om liknande fel.

Annars har den inte krånglat en enda gång, rackarns snabb o pigg motor den där 6:an =) ändå drar den bara 0.8/milen blandad körning. Mycket bra betyg på bilen i övrigt.

Tacksam för svar.

Mvh Mats

Mvh Mats

Bmw 328i E46 -98
xcOOb
rätt vanligt problem, så sök lite så finner du mycket info.. bytte själv just den, kostar 1000:- så är ju inge farligt..

koppla upp den genom odb´n på vilken verstad som helst, det kan inte kosta många kronor och kolla felkod..

Ma
24
Mats328i
BMW 328i E46 -98
Nu har ja ringt till lokala bmw-verkstad.. Dom ville ha 900!!! för kolla felkoderna, men va de en av kamaxelgivarna, fanns 2 på dubbelvanos som min är så va de rena lotteriet o veta vilken man skulle köpa.

Bokade en tid iaf, för ja vill gärna ha ordning på detta.

Mvh Mats

Bmw 328i E46 -98
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
9 ggr av 10 så är det den på insugningskammen som krånglar.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
o den 10:e gången är det som på min... den på avgaskammen :)
100:- för felsök var ok, tyckte jag.

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Ma
24
Mats328i
BMW 328i E46 -98
Va givaren på insugkammen även på min.. Nu funkar den som vanligt igen.

Mvh Mats

Bmw 328i E46 -98
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.