AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
521

Hur många orginal E46 frontar finns det?

//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Har sett ganska många olika frontar/fronspoilers till E46. Har sett åtminstone 4st olika varav alla är orginal/M-paket versioner och har olika dimljusarrangemang. Är lite nyfiken bara, det är ju inte likt BMW ändra sådana saker mellan årsmodeller
Originalfronten har bara ändrats en gång sedan E46 presenterades 1998. Jag menar då "faceliften" som kom på årsmodell 2002. Däremot har det precis som du skriver funnits ett antal olika aerodynamikpaket som levererats från fabrik.

Till Sedan kan man idag välja "aerodynamikpaket" (som funnits ett bra tag) eller "M aerodynamikpaket II" (kom förra året och påminner mycket om E46 M3). Till Touring finns bara M-paketet (som jag själv har valt).

Till coupén kan man också bara välja M-paketet och det ser ut ungefär som på Sedan och Touring. Det paketet kom förra året och innan dess tror jag inte att coupén kunde beställas med något fakriksmonterat originalpaket.

I BMW's tillbehörskatalog finns det dessutom ytterligare aerodynamikpaket till Sedan och Coupé som kan eftermonteras. Inget av dessa är särskilt vackert tycker jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.