|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag kollade på en M5 E39 -00 i helgen. Är det någon som känner till den sedan tidigare. Jag tycker det verkar vara mycket med 10 ägare sedan ny. Länk Hur värderar man kantstötta fälgar? /Mats | |
Buspelle |
Räkna med kring 10´för att renovera 4 fälgar. Fälgfixarna i Hbg är bäst på M5-fälgar. Fälgarna blir som nya. Intera i Sthlm är också duktiga, men får enl min uppfattning inte till exakt rätt nyans på M5-fälgen. |
|
Hur många av ägarna är bilhandlare eller bara tillfälliga ägare? Tio ägare är en del på 6 år. Kolla om du hittar originalfälgar på Powerbörsen här på Autopower eller Blocket, se vad de ska ha för dem. Jag skulle försöka dra av priset för en uppsättning begagnade i bra skick om jag inte var nöjd med fälgarna som sitter på. MVH Johan |
|
|
Det finns för övrigt ingen färgkod för M5 eller M3 fälgarna att få tag på vad jag vet om man funderar på omlack, jag försökte nämligen kolla upp det till M3an då två av fälgarna var skadade som satt på vid köp. Men kan du leva med en annan nyans är det ett alternativ. MVH Johan |
|
|
Hur kan man kolla tidigare ägare? Måste man ringa runt? Jag pratade med vägverket men kunde inte få fram mer än de tre senaste varav en är en bilfirma. Fälgarna går nog att leva med men trist då bilen i övrigt är i fint skick. Jag ska kolla på nån mer bil innan jag bestämmer hur jag ska göra. Mvh Mats |
|
|
Buspelle: Var har du fått 10'kr för att fixa 4st fälgar? Har anlitat Fälgfixarna vid 2 tillfällen och har betalat ca 800kr/st eller 950kr ifall däcken var kvar på. Mina fälgar var BBS 18'' Split. Har svårt att tror att de skulle ta 200% mer för BMW M fälgar. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns en firma i Malmö som är mycket duktiga på renovering på just M5 fälgar. se exempel. Länk Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Just det, det stämmer att man bara kan se de tre tidigare ägarna. Det finns ingen pärm sparad som ägaren har som följer med bilen, där all historik över ägare är sparad? MVH Johan |
|
|
Hasso, vad heter firman i Malmö? /Emil |
|
|
O hur svårt är det att själv slipa o sen spackla med metallspackel för 49:90 o sen betala svart till nån som kan hantera en färgspruta?? Gjorde jag nyligen med 18" rondellfälgar o det kostade inte mycket kan jag lova... såg ut som stryyyyk innan o nu är de som "ur kartong" igen... 10k...skulle aaaldrig! :) Gummi gör sig bäst på asfalt!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Emil D Länk Kommer inte ihåg man han vet se länk en av fälgarna är han ägare till. ///MVH Hasso Länk |
|
SRM fälg och rikt i malmö är riktigt duktiga bättre än fälgfixarna i HGB De renoverade mina BBS RC eftersom jag blev inte nöjd med Fälgfixarna och de blev kanon Har lämnat in mina M5 fälgar hos de nu de har färgkoden på m5fälgarna kan ordna tele nr till de om någon är intresserad. |
|
|
Länk Filip Selkrans, 073-6176778 Svets och rikt malmö Industrig. 20 E 21214 Malmö Sverige |
|
|
Den har varit tjänstebil hos BMW Sverige VD:n har jag för mig, jag träffade på den i samband med en BMWträff 2002 (M/Alpina) då ägd av en Fransman vars fru inte tillät honom att köra på Nürburgring=) den såg fin ut då. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.