|
|
|
|---|---|
| tankmätaren ligger oftatst i botten,tempen till och från,sen funkar bägge en liten stund osv,även texten för broms och batteri syns ibland,trots att bakljusen funkar korrekt osv.kan det vara dags att byta instrumenhuset?kretskortet som e slut? | |
| Det e väl bara kondingarna på kortet som e slut? | |
| Här är väl nått för dig Länk | |
|
Tjena hade samma fel som du plus att mätaren för bränsleförbrukningen var död likaså kilometermätaren ej funkade, hastighetsmätaren och varvräknaren funkade men var missvisande, och i displayen stog det "CODE?" Jag bytte kondensatorerna men det hjälpte ej dett var samma resultat. Jag hörde mig lite för och fick då tipset att kodnyclen i instrumentet lagt av. Jag skaffade då ett begagnat instrumen för 1500 kr och satte i det och se allt funkade så som det ska, har även upptäckt att kretskorten skiljer sig en del i mellan årsmodellerna men vet ej om det har någon betydelse, men för att vara på den säkra sidan om du tänker köpa ett begagnat instrument, se då till att du får samma årsmodell och att bilen i övrigt har samma utrustning som din egen som instrumentet kommer ifrån. Lycka till med reparationen Tobbe |
|
| ok,tack så mycket,ska genast kolla det.mvh Björn | |
|
Finns tre generationer av mätarhus till E32 (och E34), jag har skrivit mer om det innan. Ny kodplugg finns att köpa på BMW, om man inte hittar begagnad med samma spec. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.