|
|
|
|---|---|
| ska riva av toppen på min bmw 525ix 24v-92,pga kok,,om det visar sig att det är en spricka i toppen,kan man då svetsa el göra nåt åt det?hur mycket ska man plana toppen efter en kokning?och hur gör man lättast och billigast för att vässa på denna motor lite mera? | |
|
Hör med nån som rep. topplock. Men jag tror inte kan ska göra det när det är aluminium pga det kan bli värre och det är säkert billigare att köpa en beg. hel topp med kam och vippor. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
Smiley© |
Ja, man kan svetsa aluminiumtoppar, det beror lite på var sprickan sitter förstås. Man bör provtrycka toppen efter svetsning och ev. bearbetning av svetsen. Sen om det är lönt eller ej beror ju på vad du kan få en annan topp för och vad det kostar att renovera toppen, inget jag vill spekulera i. Man planar så lite som möjligt för att få toppen rak bara. /Thomas |
|
ja, man kan svetsa i aluminiumtopp. Hade en gång i tiden en Toyota Carina och på den var toppen svetsad, dock var efterarbetet inte bra gjort och motorn gick inte riktigt bra. Den höll dock tätt och läckte ingenting. Om det sedan lönar sig kostnadsmässigt, det är en annan femma. Mackan |
|
| ok,bra att veta,ska se i första hand om det är en spricka el om bara packningen gått,men hur som helst,så ska man väl plana toppen efter en skjuten packning,el?hur mkt ska man plana? | |
| Kontrollera först om den är plan, i så fall så behövs ju ingen planing. Man planar bara så mycket som behövs för att den ska bli plan igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.