AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.058

Chipad M5 - Hur se?

//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Hur kan jag enklast kolla om det sitter originalchip i en M5 3,8 -93? Jag har kollat boxen och det syns att någon öppnat den förut.

Jag öppnade den och tittade, man kunde inte se vart chipet sitter. Är det fastlött eller kan man byta dem genom att bara dra ur som i E30?

Da
30
Daniel A
m5-90
525-89
Hej!

plockade nyligen isär styrboxen på min 3,6:a, skulle tro att det ser ungefär lika ut. På den satt det löst chip i sockel.

När du fått av plåtlocket ser du två kretskort som sitter ihop med plastknäppen och en kabel emellan, du måste plocka bort det övertsta för att komma åt chippet som sitter i det undre.
börja med att lossa plastklipsen som är av samma typ som sitter i vindtunneln på kylaren, därefter trycker du in de två spärrarna på var sida av anslutningskontakten. Och för att kunna lyfta bort det övre kortet måste du hissa upp det i bakkant rätt kraftigt innan det går att dra ut, kan hända du får hjälpa till med en liten radiomejsel i kontaktstycket för att få ur den ena halvan men var försiktig.

lycka till! MVH Danne

"_BMW följer inte utvecklingen
-bmw leder den"
Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
sitter styrboxen ovanför handskfacket som på E30?

Gummi gör sig bäst på asfalt!!
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Nej, sitter i motorutrymmet på höger sida i den svarta plastlådan.

//Ticco.com
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Tack Daniel, det ska jag testa! Står det DME på 3.6 boxen också? Trodde det var Motronic i dessa också.
//
584
///Misano
520d Touring M-sport -18
M5 -89
Fick bort det! Hur ser orig. chip ut? Det sitter en grå lapp på det, ser ut som ett BMW chip om man jämför med E30, men det står skrivet 412 med bläckpenna på den grå lappen och det är slutsiffrorna på boxen.
Da
30
Daniel A
m5-90
525-89
hallo!

har för mej d bara stod motronic på min box men kollade inte så noga iof.....
på mitt chip som jag fick med bilen ,och som ska vara orginal står det bara "m5" på en grå lapp, men inga siffror.
skulle kanske kunna vara ett trimchip som du har då, bmw själva skriver inte me bläck.

MVH Danne

"_BMW följer inte utvecklingen
-bmw leder den"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.