|
|
|
|---|---|
| Går det hjälpligt, eller bara att lägga ner? | |
| Skulle tro att automatlådans momentomvandlare stryker med efter några mil... Men mycket nöje och låt inte röken stoppa dig! ;) | |
|
Jag förstår inte riktigt frågan. Vad skulle problemet vara? Visst, det är klart att det blir segt om man hänger på en Kabe Royal 720 Hacienda, men håller man sig någorlunda inom angiven max släpvagnsvikt bör det inte vara några problem ur driftsynpunkt. Förutsatt att bilen inte är utsliten redan innan förstås. I motsatt fall skulle nog BMW ha mycket att stå till svars för. Mvh /Janne |
|
|
Min fråga var lite baserd på att den redan utan släp inte är direkt pigg, främst dåligt bottendrag + hur automaten reagerar/fungerar med släp? Stämmer det att vissa modeller kräver oljekylare til automaten när drag monteras? |
|
|
Undan lär det inte gå, men det dåliga bottendraget kanske maskeras en smula av att automaten kommer att försöka hålla varvet uppe på motorn. Vill man minska belastningen en smula kan man väl med fördel välja sportläget, ifall man inte har adaptiv låda. Jag har aldrig varit med om att automaten reagerat på något negativt sätt. De automater jag har dragit med är 735iA -84, 525iAt -95 och nu 523iAt -98, alla med runt 20.000 mil på mätaren. Bara att tuta och köra och inte krångla till det :) Det finns mig veterligen inga BMW, i vart fall i modern tid, som kräver montering av separat oljekylare när drag monteras, alla jag sett har redan cirkulation framme i kylaren. Så också din: Länk Mvh /Janne |
|
|
..Hejsan..=)) Har en 520i Touring som jag testat att dra en Cabby 562 med åå kan bara säga......funkar illa. Motorns vrid kommer så pass högt i registret så ska man dra vagnen på någorlunda vettigt sätt så får man åka på trean eller max fyran. Har numer köpt en starkare bil att släpa termosen mä'....=)) .............MVH:// Harry S. There is no substitute to cubic inches. |
|
| Själv drar jag en KABE Royal 730 med en totalvikt på 1800 kg efter min 525:a och det går bra. Visst känns det att det hänger på en tung vagn, men det får man acceptera. Jag har ju manuell låda, men allt som oftast ligger jag på 5:an i ca 90- 95 km/h, då följer man trafikrytmen bäst.. Vet inte om det är så stor skillnad mellan 525 och 520 eftersom jag bara har haft 525:or, men det skiljer ju egentligen "bara" en halv liter i slagvolym.... | |
|
hur tror ni att det går med att hänga en husvagn efter 518 touring???? |
|
|
har iof aldrig dragit vagn med bmw, men vist bmws motorer har ju vridet rätt högt upp i registret, vilket ju inte e så positivt när man drar vagn dock trevligt annars.. vad gäller automatlådan så är det inget problem i sig att ha när man drar, möjligen att den kan ha svårt att välja rätt växel. som en liten parantec, så har ford scorpio2,9 enligt hayenesboken högre släpvikt med automat än manuel |
|
| men med en "lagom" vagn så lär det ju funka fint att dra med en 520 | |
|
När jag drar den här Länk efter min 520 är det inga problem. På rakorna flyter det på fint på högsta växeln (manuell) i uppförsbackarna får jag växla ner till 4:an eller 3:an, för att hålla farten uppe, men det går faktiskt bättre än jag trodde. Vagnen väger 1500kg. BMW CS #5206 |
|
| Gäller det 150hk motorn eller 170hk? Är det någon större skillnade mellan dessa? Det som verka skilja mest är 20hk och ca 10Nm samt 0.2l större cylindervolym. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.