|
|
|
|---|---|
|
Dags för batteribyte och frågan är då vilket fabrikat man ska köpa? Tips och erfarenheter mottages tacksamt. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" | |
|
Ingen? Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Jag har för mig att vi har 110Ah i vår E60 530dA... Länk Jag har dock ingen aning om vilket märke, då det är orginalet som fortfarande sitter monterat. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Ringde märkesverkstaden och fick pris på batterier. 90Ah eller 110Ah sa han att jag skulle ha. Fick också pris på ett gel-batteri på 95Ah. Gel var ju dyrare men skulle vara riktigt bra. Vad säger panelen? Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
En fråga till: Funkar det lika bra att ansluta Cetek-laddaren via pluspolen under huven som att ansluta den direkt på batteripolerna bak? Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Originalbatteri eller annat märkesbatteri ex. Tudor/Exide, Varta osv är säkra kort. Hög kapacitet är aldrig fel om det finns plats, jag skulle inte välja under 110Ah. Gelbatterier har vissa fördelar t.ex när man transporterar batteriet, i marinsammanhang osv men i bilen är det frågan om det väger upp merkostnaden. Det går utmärkt att ge eller ta laddning på pluspolen under huven, det är detta den är till för. FP |
|
|
Tack Folke! Blir ett 110Ah från BMW, tydligen Varta som tillverkar dem. Hans Olof BMWCS #5381 "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
|
Bra val Hoppe! Jag skulle inte heller gå under 110 Ah, då dieseln behöver mycket ström, likaväl all utrustning du/vi har i bilen. Jag brukar oftast stå med radiotänding på och en bra skiva i Logic7-anläggningen efter tvätt, så grannarna kan höra hur bra det låter i en E60:-) BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.