|
|
|
|---|---|
|
Jag letar efter strålkastarglas till bmw angel eyes och exenon. DEt verkar inte som om någon vill sälja dem lösa. Jag vet att de är limmade men det är ju inga problem att få loss dem ändå. Jag har försökt med stylabilen.se men de kunde inte få fram dem. | |
| Skulle också vilja ha, men aldrig sett nån som säljer lösa plastglas. | |
|
Tror inte att de finns att köpa löst... Tyvärr, jag har sökt i vild förtvivlan. Jag gjorde följande, Våtslipning med 3m 0.05mm. Klarlack 2 lager Resultat: SOM NYTT!!! Ett tips är att ha tålamod med slipningen, de blir riktigt bra om du är nogrann. |
|
| Jag har ett jätte hack i det ena tror inte jag kan slipa så långt ner. | |
|
ahhh, ok, då är de lite jobbigare, har du kollat med bildetaljer.se? om du inte gjort de slå dom en signal och prata med peder. |
|
| Skulle inte rekomendera klarlack på framlysena , lär se för taskigt ut när klarlacken börjar släppa pga stenskotten , funderar själv på att slita och sedan polera istället. | |
| Har också slipat mina, men problemet är att plasten har ett tunt yttre lager som består av antireflex och antirepbehandling (som man ofta har på glasögon). När det slipats bort så blir de inte lika fina som nya trots polering. | |
|
Måste faktiskt fördumma att de inte blir bra med klarlack. De blir riktigt bra, sedan om man vill vara avanserad användare så går ni till närmaste helikopter butik och köper polerpapper samt deras klarlack som man använder när man slipar helikopter fönster. Klarlacken ska vara av bästa kvaliteé samt att man ska lägga flera lager, detta är viktigt. Nogrannhet gör att de blir ett strålande resultat. |
|
| Tja, kanske inte är så dumt. En klarlack gjord för plastfönster borde väl ta över den bortslipade ytbehandlingens jobb med att skydda från repor iaf. | |
| Nu tror jag ju inte en helikopter utsätts för speciellt mkt stenskott men färgen är troligen bättre än vanlig klarlack , Jag menade inte att det inte blir bra med klarlack utan att i ett längre sett perspektiv inte är speciellt hållbart men det går ju iofs att lacka om med jämna mellan rum isåfall. Vart hittar man en helikopter butik? | |
|
En Helikopterbutik hittar man väl bredvid Konsun ;oDDD De är ju så vanliga, så.... /Anders :-))) BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Borde man inte kunna klistra något på efter polerin typ stenskotts tejp? |
|
|
Nej, håller med, en helikopter utsätts inte för sten skott, men väl vid lyft när sten/grus flyger i tryck våg, samt vi lägre höjder när en fluga slår emot glaset i 150knop så är den slående i likhet med en sten... :-) Sant är även att man inte hittar saker till en helikopter överallt mitt tips är Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.