|
|
|
|---|---|
| tänkte sätta in en motorvärmare på 325:an och undrar vart uttaget sitter, har bara kollat lite löst än så länge... | |
|
Uttaget sittar ofta på en stolpe eller på husväggen. Nej förlåt, men vilket "uttag" menar du?? Det finns egentligen ingenting förberett på bilen för motorvärmare. Tre huvudvarianter finns på el-drivna värmare: - insticksvärmare som monteras i ett kylpluggshål - kontaktvärmare en metallklump som monteras dikt mot blocket - slangvärmare där man kapar en kylarslang och monterar värmaren. Den första anses nog mest effektiv, men går inte att montera på alla bilar. Kolla in på calix.se eller defa.com Satsa på kupéuttag också, det är gott med värme och isfria rutor! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej! Lämnade in för montering av blockvärmare samt grenledning i kupén. Installation enligt denna Länk resultatet helt perfekt. Bra enligt mig är att med denna installation så sätts uttaget i bilen jämte främre regplåten, med bilmekens tips hade enklast för dem varit att montera uttaget vid framskärmen, dvs. på sidan, gissa vad som händer då om någon oavsiktligen "glömmer" att dra ur kontakten innan de åker iväg...... |
|
| Jag gjorde så med x:ets Volvo 745, stolpen hängde med till 45 graders lutning sen gick kontakten sönder... Tur att tjejer har humor. | |
| tänkte ta mej en titt på detta under helgen. får se hur det går... | |
|
Satte dit insticksvärmare på min -93a i helgen som var. Fanns 4 frostpluggar att välja bland, DEFA rekommenderade position "A1-A5". Vart dom hittat 5e hålet är ett mysterium. :D Men iallafall så var "A1" inte ett alternativ p.g.a att där satt AC pumpen ivägen. I valet och kvalet mellan plugg 2-4 (från kylaren sett) föll valet på hål nummer 4. Problemet när man monterar insticksvärmare på E36orna är att den kommer sitta väldigt nära grenrören upptäckte jag. Så slutade med att jag lindade in plastkabeln med avgasbandade och köpte en liten "strumpa" att dra över själva plastdelen på värmaren. För har en känsla av att plasten inte skulle må så gott annars. Men nu sitter grejerna där åtminstone, och bra blev det. Fick höra i efterhand att slangvärmare som man stoppar i kylslangarna är att föredra om man vill ha enklare installation, men tydligen inte lika effektivt. Hoppas du blev nått klokare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.