AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.185

varför inte ett mini-forum?

Sida 2 av 3
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Mini är ett separat företag inom BMW-Group. Där finns många fristående producerande företag f.ö. Mini är Mini, BMW är BMW:)
Asken
Precis som en tre serie är en treserie och en fem serie en femserie. ;) Nä, det där håller nog inte. :)
men visst vi kan starta ett ny sida som heter minipower.se hehh .. men om man tänker att en mini är en mini så borde ju en m-bil vara en m-bil o så vidare.. grejjen är att mini är helt konstruerad o byggd av bmw.. när man ägde rover o range rover var det inte samma sak.. mini är helt deras produkt och det står att det är en bmw-produkt på flera ställen i bilen
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Håller alldeles utmärkt, jag, mitt ego och min attityd kollade noga och det är oantastligt argument:))
När blev en meningslös tråd full av lösa meningar?:))
bmw_jerry: Shoot, då har du något att bita i:)
Mvh
Men-lös-Ask
nej men ärlit talat.. hartge,ac-schnitzer och alpina är ju heller inga bmw utan en alpina är en alpina och klassas som egen tillverkare men det finns ändå ett forum för dem
Nu tycker jag att det har ballat ur lite här - man kan ju OMÖJLIGEN säga att en Mini är lika mycket BMW som en Alpina eller Hartge är! Det är ju som att säga att julmust och Pripps Blå är samma sak. :)
Julmust och Cocacola går att diskutera. Men Prips blå... O.K. Låt se, hur definerar man en BMW bil. Är det själva den blåvita propellern och njurarna? Eller är det designen? Eller är det bakhjulsdriften? Svaret måste bli emblemet och njurarna för designen har ändrats radikalt genom åren, fyrhjulsdrift har funnits sedan 80-talet. Så en Mini med BMW, njurar, bak eller fyrhjulsdrift skulle bli en äkta BMW??? För den är "ju" trots allt konstruerad av BMW.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
En BMW defineras på det vis att det står BMW i regbeviset, hade en BMW logga på huven och på bagageluckan när den lämnade fabriken.

___
Bilbloggen: Länk
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Körde en ny Mini idag mycket trevlig bil med kraftig gocart känsla det ända jag saknar är min raka sexa sen är den komplett för mina behov!Kanke en cooper S passar bättre då...jag får tänka om igen...

Mpower
Vill bara påminna om att sajten numera kallas för Autopower inte Bmwpower. Fritt fram för Mini m.a.o! Fler besökare, större inkomster, enkel mattematik *host*. ;) BMW hojjarna borde också få en avdelning.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Jag håller med PowerMac!!
Nästa bil för min del kan lätt bli en Mini cooper och att behöva hänga på två forum är jobbigt när man kan få ett komplett!

Mpower
ja precis det heter ju autopower och inte bmwpower... men det vore även en chans för sidan att växa
Och växt samt ändrat inriktning genom året har den gjort förr. Kommer ni inte ihåg att en viss lokförares gamla sjuserie är skulden till allt detta. Länk Evolution för livet vidare. Vilken reklamfloskel jag fick till på slutet. ;)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Men varför duger inte coopersweden? Ett utmärkt forum som jag läste dagligen när jag tänkte skaffa en "koja". Cooper S är en mycket rolig småbil, tyvärr kom jag inte till skott innan vi blev för många i familjen.

Tycker det vore dumt att splittra upp mini-intresserade på två svenska forum.

Racerbilen: Länk
Ja, ni har rätt - det heter ju AutoPower, så låt oss införa ett delforum för varje bilmärke som finns! :P

Jag förstår inte problemet - detta är ett BMW-forum, inte ett Mini-forum, Rover/Land Rover/Range Rover-forum, McLaren F1-forum, Rolls Royce-forum eller Peugeot-forum, trots att man EXTREMT god vilja skulle kunna räkna in dessa märken. Att jämföra Mini med Alpina är ju bara knäppt.

Men återigen - provkörningen ställer till det lite för min argumentation. :) :)
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Mini skulle mycket väl kunna platsa på det här forumet.

Märket ägs och utvecklas ju av BMW, de delar återförsäljarnät, och det finns nog många som gillar båda. Jag gör det. Uppskattningen av formgivningen och körglädjen är säkert gemensam för många fans. Några har t.o.m. ägt eller äger båda märkena. Och så skulle det vara bekvämt att ha allt samlat under ett tak. Varför inte också ett vintage-forum för BMW:s bilar?

Men om det nu redan finns ett väl fungerande Mini-forum (jag har inte kollat själv) så ser jag ingen anledning att konkurrera med det.
Anders N: Inget av dom bilarna du räknar upp konstrueras till 100% av BMW. Mini däremot är en hundraprocentig BMW produkt, även om inte alla komponenteran hämtas inom koncernen så är dom framtagna av BMW efter deras specifikationer. Jag förstår till en viss del din argumentation för även om låt säga Audi, VW, Skôda byggs av samma bitar och av samma koncern samt av antagligen samma ingeniörer så är det inte samma bilar. Eller är det just det dom är??? ;)
Jamen där har vi ju en bra liknelse! Varför finns inget Octavia RS-delforum på NordicAudi?? Modellen heter ju t o m RS, precis som de riktigt fina Audisarna! :-)
Fört att VAG kunderna har inte förstått att det är "samma" bil. Men vi är mycket smartare på detta forum. Inga Peugeot finter biter på oss. ;)
Detta är en BMW-sida, inte Mini, inte Range Rover, inte Rolls, inte BMW's militärfordon till Nazityskland....

Snart kräver folk ett Rolls-Royce Phantom-forum åt massorna :)

"Phantom - Hur får jag ut bilens paraply ur hållaren?"
"Phantom - Spillt Cristal på golvmattorna, hur få bort?"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.