|
|
|
|---|---|
|
Har tittat i tillbehörskatalogen för E46 och fastnat för den belysta växelspaksknoppen 25 11 9 415 379 men vet inte om den passar till min bil. Nån härinne som bytt ut sin standard mot denna och vet om det passar rakt av eller om man måste modda mycket?? Har letat efter ström under växelspaksdamasken men inte funnit "ljuset" så att säga :-) Niklas Fransosen | |
|
Jag har bytt till den knoppen och den passar rakt av. Kolla här ifall det hjälper något: Länk Mvh www.stylabilen.se |
|
|
Razvan, tack än en gång för dina svar. Verkar inte allför svårt det där. Niklas Fransosen |
|
|
Lyfter tråden.. Ser den knoppen ni hänvisar till ut som: 25-11-2-231-550 på www.schmeidmann.com Hoppas jag beställde rätt nu :-/ Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
edit: Länk ska det vara Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
Kollar man på realoem.com så får man fram detta: Artikelnr. 25 11 9 415 379: Länk Artikelnr. 25-11-2-231-550: Länk www.stylabilen.se |
|
|
Hej igen! Var lite otydlig. Jag har beställt 25 11 9 415 379 men har ej tillgång till tillbehörskatalogen så jag är osäker på utseendet på knoppen. Alltså frågan är egentligen om knoppen som ni har ser ut som m-knoppen( i svartskinn och m-emblemet på toppen, 5vxl) som sitter i bilar med m-paket II? Ser den ut som den fast med skillnaden att den även är belyst? Hoppas ni förstår :-) Med vänlig hälsning //Jens |
|
|
Vet inte EXAKT hur den ser ut för jag har inte sett den annat än på bilden i REALOEM. Just nu stupar det på att 25 11 9 415 379 bara är för 5-växlade bilar och jag har 6-växlar vilket jag tror att du med JensaR har? Håller på att undersöka om man på någotvis kan köpa det 6-växlade emblemet löst för det finns nämligen på den belysta växlespaken till M3orna. Fast då är priset helt plötsligt närmare 3.000 spänn hos BMW, för hela rasket alltså. Så om man kan få BMW att släppa ifrån sig bara det 6-växlade emblemet är saken klar, men jag har inte fått svar på det än. Och jag håller på att kolla lite på annat håll. Niklas Fransosen |
|
|
Hallå hallå! Nej jag har faktiskt bara 5 växlar, står så på knoppen som sitter i i alla fall. Var det inte bara 330in som fick 6 växlar i samband med faceliftet för coupe? Min bil är tillverkad 2003-05 och svensk-såld så jag tror inte det är speciellt för min 325a. Någon annan som med säkerhet vet hur det ligger till? Med vänlig hälsning //Jens |
|
|
OM det står 5 på knoppen är det säkert "bara" fem och då passar knoppen vi pratar om här rakt av. Inget behövs göras annat än att du letar fram lite ström från aksoppens lampa. Följ Razvans länk så fixar du det plättlätt, på max 10 minuter. Vet inte exakt när dom bytte till 6-växlat och på vilka modeller. Vet bara att min cab, tillverkad 0305 har det och därför får jag problem eftersom det verkar mer eller mindre svårt att få loss ett 6-växlat emblem. Men det SKA gå!!! Köp, byt och mycket nöje i mörkret!! Niklas Fransosen |
|
|
Tjenare! Har du kollat vad som finns att beställa på www.schmiedmann.com ? Har för mig att jag sett 6-växlade emblem där.. 99% säker. |
|
|
Fransosen: Här är precis vad du söker! Länk Du kombinerar utseendet på knoppen själv!!! Dyrt men HEL RÄTT! //Jensa |
|
|
JensaR Tack för den länken, jag har redan varit i kontakt med Andy ang detta. Det verkar vara väldigt svårt att få till det med ///M-loggan i 6-växlat schema och belysning med annat än att man köper deb som passar till en M3:a fast då talar vi inte om en tusenlapp utan närmare 3 st såna lappar. Men jag håller på att tjata på min BMW-handlare för man MÅSTE kunna köpa emblemet löst. Tänk om man nu verkigen äger en M3:a och skiten pajar, ska man vara tvungen att hela rasket nytt då???? Inte vidare kundvänlig tänkt då. Schmiedmann verkar inte ha det jag letar efter. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.