|
|
|
|---|---|
| Efter stt äntligen lyckats få bort baksätet och lossat övre fästena och sedan nedre fästena på fjäderbenen lyckades jag skruva in höger sidas bult i nederkant på benet, men den vänstra ville inte ta gäng...har någon på forumet nåt bra knep för hur jag ska göra för att lyckas. Det ska väl inte behöva ta flera timmar? | |
|
Du har alltså bytt stötdämparna och får inte bulten att ta gäng på den vänstra sidan om jag förstått rätt, eller? Den gängade delen sitter ju i själva bärarmen, har du fått in hylsan på stötdämparen tillräckligt långt i spåret på bärarmen? I sådana fall kan det ju vara så att bulten helt enkelt inte når fram till gängen. Annars måste du nog försöka gänga om infästningen på något sätt, såvida det inte är bulten som e kass... //Devva |
|
| Du förstod rätt. Men hylsan sitter så hårt att den endast går att rubba genom att bulten tar gäng och man med hjälp av den pressar in hylsan från dämparen in i bärarmen... | |
|
Okej, I see... Antar att du redan rensat upp i spåret så gott som det går, brukar ju kunna bli en del skit och gravrost. Annars går det väl att försöka slipa upp det ngt ifall det fortfarande är för trångt. Fetta in hylsan ordentlig om du inte redan gjort det. Är ju helt enkelt så att hylsan måste pressas in tills bulten når att ta gäng som du ju säger, en rörtång modell större kanske fungerar? //Devva |
|
| kan ju fungera med en tving modell större med eller med våld, typ en gummiklubba. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.