|
|
|
|---|---|
| tjenare igen, är ute efter ersättningshögtalare till min e36 sedan, eftersom orginalen låter kasst, men nu såg jag att det var ganska lite plats, så jag undrar om det finns nå bra högtalare som passar i hålen, de skall vara prisvärda också efterom jag inte är rik längre :p | |
|
Mer eller mindre alla 5,25" högtalare passar. Gå in till din närmaste bilstereo återförsäljare och kolla med dem så har de oftast listor på vad som passar direkt in i originalhålen. Lycka till! |
|
| ok ska man välja en med lös skrikare och stoppa i dörren eller ska man ta nån trevägs historia? | |
| det undrar jag också, står precis i valet om att köra koaxialer i kickpanelerna och tills vidare skita i den i dörrn. Eller ska man köpa med separata o sätta diskanter i dörrarna? | |
|
Åk till en bra bilstero handlare & Lyssna (inte på säljarens snack utan på högtalarna). men det är oftast så att en med lös diskant låter bättre. Du bör också tänka på att en del högtalare behöver mera kräm för att låta bra, så om du inte ska använda något slutsteg i bilen, så ha inte heller något slutsteg inkopplat när du lyssnar i butiken. |
|
| funderar starkt på 2 vägs dls classic system, verkar driva jäkligt bra utan förstärkare, 5.25an alltså. men närmsta som stället man kan provlyssna de på är i mellan sverige och jag bor i norbotten =( | |
|
är det enkelt att byta högtalarna själv? Har en 325 sedanmodell. Orginalen som sitter i låter ju skit och måste i med något nytt. Vore tacksam för lite snabbinfo om hur man gör och vilka högtalare som passar och låter okej. |
|
|
relativt skulle jag väl säga, om du har erfarenhet av att byta på andra ställen så är väl det enkelt plastgallren bak var enkel att lirka loss på min iallafall och dära satt det 5.25är är inte säker på att det är orginal dock, sen sitter det 5.25 fram med skrikare i dörren, dörren var enkel att ta loss, satt 2 skruvar mitt i och resten är bara clips |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.