AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
679

inställning av 0 läge på 2,5 6a

Hej
har bytt topp packning på min 525 och undrar var instälnings lägen skall vara för motorn och vilken cylinder skall vippa vid tändning på ettan, jag har ställt in vevaxeln på noll det vet jag för jag kontrollerade när toppen var borta och nolla kammen vid märkering på kåpan men får inte bilen att starta..några tipps..???

TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Kolla så att alla kablar och sånt sitter bra. Har du elektronik spray, spraya in det i alla kontakter. Hade precis samma grej på min gamla 525, det hände inte ett skit (motorn gick runt bra). Efter massa felsökning slutade det med o gå igenom alla kablarna så dom satt bra.

hej
jag körde in bilen i garaget och monterade ner toppen, bytte packning och missade inställningen på motorn..
jag vet att märket på vevaxeln är rätt men hur skall kamen stå,jag vet att det fins ett märke att följa på toppen, men hur jag än ställer den så starta inte bilen, har monterat och plockat ner övre kåpan 4 gånger och är lite lessen.
har gjort flera liknade jobb och inte haft problem..
har jag fel om att när 6an vippa så tänder 1an..någon tipps för hur jag hitta inställningen på kam

om jag vet att kammen och vevaxel är 100% då kan jag gå vidare med felsökning....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.