|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat en "ganska" intressant E91 330:a, med den är importerad av en svensk BMW handlare direkt från BMW AG... Några frågor: 1) Gäller samma 3års gratis service då som på svenska bilar ? 2) Denna bil har business cd, och enklaste AC, alltså inte Comfort paketet, men den har M-paketet... Jag tycker att 2):an låter konstigt, väljer BMW att bygga bilar för sin personal som är snikutrustade eller ? | |
|
Svar 1; Ring och fråga! men jag tror inte att den gäller importerade bilar oavsett vem som importerat den. Svar 2; Kan vara en jahreswagen från BMW, dvs personalen får köpa den till kraftigt rabatterat pris och den ska avyttras inom ett år t.ex. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| 1: Nej gälel enbart bilar sålda som nya och importerade av BMW Sverige AB. | |
|
Hmm, stämmer, är troligen jahreswagen, eller kan den vara utställningsbil ? (den har bara rullat 440mil) Jag har ringt och frågat, men handlaren vet inte mycket, konstaterar bara hur det är... bäst att låta vara, tänker inte köpa bil för över 350tkr utan garanti&service. |
|
|
Du har fulla garantier från BMW för direktimporterade bilar, dvs nybilsgaranti och rostskyddsgaranti. Fri service ingår inte, men är värt mindre idag eftersom det är långa intervall mellan servicarna idag. Drygt 10 tkr är värdet på tre år eller 8000 mil. Vagnskadegaranti (som inte är en garanti utan en försäkring som BMW Sverige inkluderar i priset) ingår inte på import. Vad det är värt beror på vad helförsäkringspremien är för just dig. |
|
|
Tja ! Skicka mig nån bild på bilen .......... är faktist intresserad ......... Ezi Pezi |
|
|
Tänk på att bilar som gått under 600 mil oxå beskattas, har jag för mig. När jag tog in min bil så stod det nåt i stil med "...om din bil är yngre än 6 mån eller gått under 600 mil, eller både och eller vart för sig, så räknas bilen som NY" Då smaskar skatteverket PÅ en viss procent. Skulle inte svälja cyanid men kolla upp det där innan ni gör något. Men om bilhandlaren redan har debiterat skatten så är det väl inga problem, bara en fundering hursomhelst. Men iaf så låter det inte som ett sjysst köp mao allt som går förlorat i form av friservice m.m. I always bring money by the bucketload 2 local stealership so I believe EVERYthing they ever tell me |
|
|
"Viss procent" betyder svensk moms istf tysk. Alltså 25% istf den tyska momsen på 16% (som i och för sig går upp den 1 januari) ---- BMW CS #6212 Kombi och bilbarnstolar - den moderne mannens attribut :-) |
|
|
Ser man på ännu värre alltså! Men som sagt kolla så att momsen e debiterad annars blir det än dyrare affär än väntat. Ska man ändålägga 350t kr. så finns det säkert en massa sv. sålt ute med sjysstare avtal m.m. I always bring money by the bucketload 2 local stealership so I believe EVERYthing they ever tell me |
|
|
Jag har noterat att det finns rätt många skralt utrustade toppversioner av 3- och 5-serie i Tyskland. De verkar prioritera lite annorlunda än vi svenskar. Tänk på att när du i din tur ska sälja en 330 så är det rätt kräsna, svenska typer som är troliga köpare. Har bilen inte ACC, sportstolar, xenon och i princip även skinnklädsel så ska du pruta REJÄLT då de är påtagligt kalla. Visst finns det engine-freaks men de flesta som köper en relativt ny, dyr bil vill ha den välutrustad. Glöm för F_n inte att kolla stolsvärme! Det är tillbehör i Tyskland...! |
|
|
Hmm Deutscharna prioriterar till skillnad mot svenskarna snikutrustade bilar? Det var en explosiv nyhet. :) Däremot håller jag med om rådet. Jag har fått uppfattningen att utrustningsnivån är viktig när bilen säljs vidare. Mvh Mikael |
|
| Med den bilen är det ju bara att köra en liten omväg när du tar hem den så kommer du ju upp i 600 mil. | |
|
Utrustning är löjligt! Det viktiga är bilen + motorns skick, man struntar fullständigt om en bil råkar vara fullutrustad eller inte ifall det visar sig finnas lite smygrost här och där samt en servicebok som verkar suspekt. |
|
|
Men frifart, Nu talar vi om en E91:a som är nästan ny, då är det inte fråga om smygrost eller taskig servicehistorik. Frågan är snarare om man vill betala för mer motor eller utrustning och det är ju en smaksak. **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
|
För att besvara mikaelodoris: Det verkar som att Tyskarna i större utsträckning prioriterar motor snarare än utrustnig (dock ej skinn som verkar finnas i de flesta). Exempevis hittade jag en E90 330 med skinnklädsel men utan sportstolar, multiratt,navi och stolsvärme! Kan iofs vara felbeställd men... Detta kan bero på att det i Tyskland inte finns samma paket som i Sverige utan nästan ALLT kostar extra. Jag har inte provat orginalstolarna i E90 men i E46 var de hemska. |
|
| Intressant diskussion pojkar... detdär med utrustning och värdering verkar komplicerat, och varjerar mycket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.