|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte häromdagen ett par E46 M3style speglar till min 330ci. speglarna inhandlades från pistage.se eller m3mirrors.com som dom också heter. jag vet att det finns tidigare trådar om detta men har inte lyckats luska ut något vettigt svar, ( Ang montering) nu till det vessäntliga; Problemet!: Till mina orginalspeglar går det 9 kablar: röd, vit, grå, blå, grön, orange, brun och två svarta. (tilläggas bör att bilen har elstolar med minnen) Men, Till mina nya speglar går det bara 3 kablar röd, vit och svart. blåögd som man är kopplade jag naturligtvis vit-vit, rött-rött och svart till en av de svarta, oops! fungerade ju inte! är det någon som köpt speglar från pistage.se och kopplat in dom? finns det någon som har kopplingschema till orginalspeglarna? eller ev något annat som kan hjälpa, helst inte kommentarer som; ""köp orginal"" polarna har nog sagt det ca 200ggr idag,, / Tack så innerligt Man Haver vad man Tager | |
xcOOb |
tror inte det finns några speglar som funkar till den bilen som har minne på stolarna, har läst dte på sidan deras tror jag, iaf inte plugandplay.. pröva och prata med dom, dom lär veta vilka kablar du ska gå på för att få igång elen iaf.. |
|
Jag tror inte det finns ett kopplingschema i världen som hjälper, du behöver andra motorer till dina speglar. Hade liknande problem med M5 speglar till min förra bil och det slutade med att jag slängde speglarna jag hade köpt billigt och köpte nya av högre kvalitet och med rätt kablage. Hör med dom du köpte speglarna av om dom kan byta dina speglar mot rätt speglar. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Tjäna ! Måste du har el speglar inkopplade ??? Jag monterade mina utan att koppla in de. Ställde in de manuellt och tuta och köra ...... Ezi Pezi |
|
|
Tack, det var ju ganska tråkigt att höra,, får väll ta och försöka sälja dom och köpa ett par bättre, tyvärr har pistage.com inga andra, bara dessa. får se vad dom sägaer om att lämna tillbaka / byta mot något annat, annars är det väll bara att sälja begagnat.. är det någon som vet vad ett par orginalspeglar kostar och isf om dom funkar till elstolar med minne? eller ev ett par kopior som funkar? hade ju inte tänkt lägga en hel förmögenhet men nu verkar det ju bli så iaf,, tack / Daniel |
|
|
Jag köpte mina orignalspeglar på förenade bil i malmö, de kostade 1972kr/st + glas 588kr/st, + moms och lackering. Detta var före klubbrabatten var avdragen som den kvällen var 20%. Ja, det finns en variant för stolar med minne. Hade lite kladd med kontakterna då jag nog inte rätt variant (finns minst 2st), fick skarva lite men det gick bra. Den variant jag fick hade 12(?)-polig kontakt med 9 kablar, låter som att det är den du ska ha. I mina dörrar hade jag 3 par trådar - upp/ned, höger/vänster och avfrostning. Som tsaros skriver kommer det aldrig att fungera med bara tre trådar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.