|
|
|
|---|---|
| Nu när vintern snart är på G.....vad kör nu på, dubb eller dubbfritt....och vad rekommenderar ni för däck....jag har en 325i-91 e36? | |
|
Jag tjackade upp mig på dubbfritt - tänkte vara ute i Europa i vinter och där är det olagligt med dubbar. 17" 158 BMW-standard vinterdäck ingick i min bil, men jag kommer nog att sälja dem och skaffa 16" istället. |
|
| Pirelli wintersport(har jag för mig dom heter...) dubbfria, köpta från däckonline i storleken 195/65-15 på orginal alufälg har funkat bra på min 320 -96. | |
| Om du ska ha dubbat: Hakka4 eller Goodyear UG500 | |
|
dubbfria.det är mindre oljud i bilen alex |
|
| Hakka 5 är det som gäller idag. De är nya för hösten. | |
|
Smala och höga (generellt råd för v-däck) Personligen gillar jag dubbfritt, men det beror på var man bor. I städer och efter större vägar går de jättebra. Hamnar man utanför de mest körda vägarna så kan dubbat vara en idé, men mina dubbfria funkar utmärkt även i övre Norrland. Dubbat är faktiskt MEST nödvändigt på vägar där temperaturen sällan går under 10 minus och som är isiga eller spåriga. Blir det kallare än -10 så fukar dubbfritt bra, då "konsistensen" och greppet i isen förbättras. //amullo --- |
|
|
Ett par trådar som kan vara av intresse: Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.