|
|
|
|---|---|
X///M-JOCKE |
hej! Jag har en 525 24v -92 Touring som har börjat att "spöka".Öppningen av bakluckan-rutan och skyltbelysningen samt c-låset till hela bilen slutade att funka.Jag kollade kablarna till bakluckan(vid gångjärnen På hö. sidan var fyra kablar av så dom fick jag skarva ihop.GÖTT!!!FIXAT!!! trode jag.Inget funkade fortfarande.Då kollade jag andra sidan (vä)gångjärn.Där satt det lika många kablar.Ca 8st.Alla var nästan eller helt av. När jag skarvat ihop dem provade jag igen.SHIIIT!!! inget funkade!!! Imorse när jag hade tvättat bilen skulle jag ta av vattnet på vindrutan med vindrutetorkarna då funkade bara torkaren på full hastighet och när jag stängde av den stannade den mitt på rutan??Har jag blivit drabbad av någon EL-FÖRBANNELSE eller va e de frågan om.Finns det någon som kan hjälpa mig.SNÄLLLA!!!! X///M-JOCKE |
|
konstiga saker kan hända när säkringar är trasiga, trippekolla alla säkringar NOGA, gå gärna äver reläer och boxar och se till att dom har kontakt! detta är inget unikt mektips för din symptom utan detta har nog funkat vid många olika fel! Fråga mig jag vet... Surfa in på Länk |
|
X///M-JOCKE |
Tack för tipset! Mer tips efterlyses! X///M-JOCKE |
X///M-JOCKE |
NUUUU E JA GLLLAAAAADDD! Jag kollade kablarna som löper längs gångjärnen till bakluckan(på hö. sidan 9 st och på vä. sidan 14 st).På hö. sida hade 5 st gått rakt av och resten var på god väg att gå av. och på vä. sidan var 9 st av och resten nästan av.Inte konstigt att elen började att "spöka".Jag skarvade ihop kablarna och bytte ut två säkringar under baksätet så funkade allt igen. JIIIIIIIIPPPPYYYYYIII!!!!!!!! X///M-JOCKE |
|
Bli inte förvånad om det strular strax igen.... Jag har själv bytt tre gånger. Efter andra gången pajade microbrytaren i glasöppnarknappen och reläet (sitter inne till höger). Det är kritiskt att använda riktigt bra kablar (inte från OK) här. Annars vickar dom av igen. Typiskt Touring+hundägar problem. 540i -98 Tidigare: 525ia,633,323i |
|
X///M-JOCKE |
Jeppp! jag bara väntar på att det skall hända igen.Dåligt av bmw och inte kunna lösa ett sådant problem. X///M-JOCKE |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.