|
|
|
|---|---|
Izabelle |
Hej! Har nyligen köpt en E34. Är nöjd i övrigt men ett oroväckande skvallpande hörs ibland från vänstra tröskeln när jag kör över väggupp och när bilen står parkerad så rinner det ibland ut vatten. Det är två seriöst borrade små hål i tröskeln, som ingen E34 jag sett innan haft, antar att det kommit in vatten därifrån. Så jag undrar alltså hur jag ska göra, enda lösningen är väl att borra ett hål underifrån så att vattnet rinner ut, men hur ska jag gå tillväga? Jag vill verkligen inte ha vatten där så rosten börjar äta upp bilen. I övrigt är bilen nästan rostfri och väldigt fin. Sen så tänkte jag fråga om det är någon som har nått tips på hur man lyckas med toningen. Jag tonade två sidobakrutor förut men det blev en repa mitt i rutan och allra längst upp kom jag inte åt alls med skrapan, finns det nått annat käckt man kan använda för att komma åt under listen där. Bakrutan vågade jag inte ens prova.. =) det där är verkligen så himla jobbigt och tålamodskrävande, men det blir så snyggt till min silvermetallic-kaross. Tack på förhand! Mvh Izabelle |
Stekaren |
De hålen kanske är dräneringshål också. Om de hålen inte är anledningen till att det är vatten i tröskeln borde du leta upp orsaken först och sedan öppna upp tröskeln, låta den bli torr(varmluftspistol etc), inspektera ev rostskador och ev göra något åt det. |
|
Gör rent drän hålen...hittar du inte dom borra helt enkelt nya, rost skydda borrhålen. Låt bilen stå inomhus någon dag så det torkar upp i trösklarna sen så tar du och sprutar rost skydd inne i trösklarna. e34 rostar rätt bra i tröskellådorna spec bilar som inte har fått det kompliterat i efterhand. Min e12 där hade föregående ägare sprutat in ett par kilo konsistensfett i trösklar/balkar så vattnet inte kunde rinna ut (genom drän hålen) Om du har taklucka på bilen ta och rengör dräneringen till den samtidigt. /Pelle |
|
Izabelle |
den är svetslagad i den tröskeln så då kanske drän. hålen är igensvetsad men hur kan det komma in vatten. Jag har taklucka men var sitter dräneringshålen samt slangar? Måste jag lossa på takinredningen för att komma åt. det kan mycket väl vara så att det är drän.hålen från takluckan som ställt till det. Vad tror ni om att hälla i olja i tröskeln? Hur kollar jag att det är rost där och hur får jag bort det. E det nån som har nått tips på toningsmetoder som en flicka på 19 bast fixar. Har aldrig gjort det innan. Mvh |
|
Dräneringshål kan du borra under tröskeln Rostskydda med tunnflytande medel och spruta samt hålrumsslang, det bör finnas plastpluggar för detta i bakre och kanske även främre hjulhuset |
|
Izabelle |
Okej! Tack för hjälpen! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.