AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
915

Trimma en BMW 530 D-06?

Hej!
Jag är i färd med att köpa en 530XD-06 och har funderingar kring trimmning. När man läser tidigare inlägg där det skrives om hur man själv skall installera, ställa in m m så inser jag att det blir någon annan som får göra det! Vem skall man vända sig till? Vilka är seriösa och vilka är oseriösa? Har förstått att chip är bättre än box..väl?
Tips uppskattas!

Mvh // Niklas
Är du medveten om att garantin upphör om du trimmar?

/Anders
Ja! Fast det är väl bara att "plocka ut" chipet i det fall något skulle hända?...eller?
Jag har en arbetskamrat som har arbetat med att utveckla motorelektronik på Volvo. Enligt honom så lagras data från motorns sensorer som man sedan kan läsa ut. Det skulle förvåna mig om inte BMW kan utläsa från sparad motordata om en motor har varit trimmad.

/Anders
Jaha :)
Får väl nöja mig med de 231 HK då!
Tack Anders!!

Mvh // Niklas
ma
500
marineutter
540IA Touring Executive 1995
525dA E61 Touring 2004
concepta; Du kan köpa en sk dieselbox a'la KCR hos www.mehrleistung.com.

Funkar bra med kännbar ökad prestandad, men nackdelar och lángsiktig brukande kanske talar mot. Ingen vet, och av de som har boxar här pá forumet av detta märke, sá har enbart ett fátal haft problem med sina boxar (boxen-bilen har inte 'funnit varandra').

Detta kanske beroro pá körsät inställning etc pá boxen.

Själv kör jag pá högsta inställningen och har inte haft nágot problem nu pá 4000mil och 1 ár fast jag kört rätt hárt med bilen.

mvh marineutter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.