|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har köpt nya fälgar och det kommer vibrationer vid 120 och uppåt. Kan det va ovala fälgar eller bara obalans i däcken? Jag känner inget konstigt upp till 110. Tacksam för lite tips | |
| Mest troligt obalans! | |
| orginalfälgar? | |
| Nej det är det inte. Men dem e splitt nya. | |
|
Om det är så att du inte har, kan det vara möjligt att du behöver centreringsringar till navcentrum? När jag köpt nya fälgar till e34:an var det omöjligt att köra över 120 pga obalans, tills jag insåg att navcentrum på fälgarna var för stort gentemot bilens...en skillnad på 1,2 mm gör mycket märkte jag! |
|
| Jaha det låter rimligt. Det va större glapp än orginal märkte jag. Var kan man köpa centreringsringar någonstans? | |
|
Förslagsvis där du köpte fälgarna eller hos ngn annan däck/fälghandel. Finns i olika material, försök få tag i sådana av metall, håller bättre än de av plast. Skiljer säkert något i pris, men det är ju inga stora summor det handlar om så... Fick mina gratis eftersom jag har god hand med däckkillen ;-) I annat fall brukar det handla om dåligt viktade hjul - obalans - när det blir vibrationer endast i högre hastigheter. //Devva |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.