|
|
|
|---|---|
|
Varför fick inte M3an samma facelift som övriga E46or 2003? föruom LED-bakljusena då menar jag. Nån som vet? // M.v.h. Daniel | |
|
För att icke-facelift utseendet är mycket råare på coupén! |
|
| m-bilarna brukar inte få samma facelift som övriga bilarna.. se tex z3 och z3m | |
|
Ett annat exempel är M3e30 som inte får de uppdaterade bakljusen som kom -88. Håller inte med acey, tycker det är lite synd att inte m3e46 får 03:ans facelift. En facelift som jag för övrigt inte fått grepp om. Alla 04:or verkar inte ha fått den? Racerbilen: Länk |
|
| kolla på e34:an också... m5:an fick aldrig den breda huven. | |
|
M-division kanske inte gillade nya fronten eller så passade den dåligt med dom förändringar som är gjorda jämfört med vanlig E46? Det vore dock kul att se en ombyggd, precis som det var roligt att få se en M3 E30 med större bakljusen. larpan; Kolla upp det där lite noggrannare... BjörnB; Facelift av Coupe/Cabrio kom ca 3/03 = äldre 03: or är inte facelift. E30 Cabrio fick facelift betydligt senare än 2-D/4-D, BMW har inte generella gränser utan byter när det passar dom, M5 E39 fick nya M-ratten ett år innan övriga E39: or som ett exempel åt andra hållet. Mvh Stephan |
|
|
larpan, M5e34 fick breda grillen -95 alltså samtidigt som övriga icke V8 försedda e34:or. Stephan, tack för klarläggandet angående faceliften. Men jag hittar ganska många -04:or utan senaste faceliften. Är de tillverkade tidigt -03 men uttagna -04? Racerbilen: Länk |
|
|
förmodligen så var det inte ekonomiskt rimligt med tanke på försäljningsvolymen, att ta fram nya framskärmar och ny huv till en bil som inte säljs i så många ex. Så tror jag att det låg till eftersom den fick dom uppdateringar som delas med en vanlig e46 coupe. Dvs ny baklucka, nya baklysen samt DVD navi.. mvh evers |
|
| men grejjen e väl oxå den att kjolpaketet som m-bilarna har är väl framtaget för att få så bra aerodynamik som möjligt och det hade kanske itne sett lika snyggt ut med nya lysen och varför då göra nytt kjopaket | |
| Äkta skönheter behöver inte lyfta något. Bara kjolade spacklade plast bimbos sysslar med sådant. ;) Annars så röstar jag på att nya framskärmar med hål för gälarna kostade mer än det smakade. Sen så är M-divisionen lite säregen och gör lite som det behagar dom. Gillade väl inte det hela kort och gott... | |
|
Jag har fått för mig att det är pga. av att facelift skärmarna har sidoblinker högt placerad och i kombination med M3-gälarna så hade det inte blivit snyggt, då dessa både hade fått slåss om utrymmet långt upp på skärmen medans hela den nedre delen blivit tom. Kan det ligga något i det? Tycker för övrigt att E46 ser grymt mycket råare och aggresivare ut med faceliften. Va ett av mina krav när jag skulle inhandla E46 i våras. Faceliften kom i början av -03 men alla -03:or hann ej få den! Mvh Jimmy |
|
|
Men varför är inte tex denna 04:a faceliftad? Länk |
|
|
har undrat lite över det där. såhär står det nämligen i modellguiden om 95:an : Alla: breda "V8-njurar", och ny ratt (ej M). kanske ej "m-ratt" ? |
|
|
BjörnB: Det är den. Men det är ju en Touring och vi pratar väl Coupé eller? Mvh Jimmy |
|
|
Björn B: På Touringen kom faceliften -01/02 om jag inte förstått fel. Någon som VET? Mvh Jimmy |
|
| BjörnB, den touringen ÄR ju faceliftad.... | |
|
Jimmyboy, du löste mitt huvudbry. Andra faceliften som kom slutet -03 verkar bara ha kommit till coupen och cabben. Beppo, jag tänkte på denna variant. Länk Synd att inte den kom till samtliga karossalternativ (inkl M3) |
|
|
BjörnB: Andra faceliften? :O Sedan och touring fick sin enda facelift hösten 2000, coupé och cab däremot fick ingen utseendemässig förändring alls förrän 2003. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
| Hösten 2001 var det väl ändå, annars var det rätt.... | |
| helt riktigt, jag skyller på åldern :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.