AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
773

Erfarenhet av leveranstider på ny 3-serie

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Hej,

jag beställde en 325iT i torsdags och nu börjar den långa, jobbiga väntan på leveransen... Jag har blivit utlovad 8-10 veckors leveranstid.

Ni som har beställt och fått hem era bilar - vad är era erfarenheter? Hur länge har ni behövt vänta? Har det gått att speeda upp leveransen genom att tjata på försäljaren?

/ElakaKatten

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Det ska visst finnas något som heter Express leverans. Lite snabbare leverens när de har byggt klart bilen. Själva leverenstiden från bilen byggdes tills den finns hos handlaren brukar ta 3-4veckor och det är där du kan kapa lite tid med express leverens.

Annars är det bara att vänta på det goda. trevligt färg du har valt!

Mvh
Kristian

El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Haha, tack - antar att du har samma färg ;-)

Ville egentligen haft en som hette "Space grey" eller något åt det hållet - enligt försäljaren helt ny. Tyvärr fanns den bara att få till sedanen... Sparkling är second best!

Är det mycket jobb att hålla den snygg (kör svart bil idag...)

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Elakakatten: Jag har beställt Space Grey men Sparkling va mitt andra alternativ då jag tycker den färgen är grymt snygg.

Sparkling förlorade på att den är lite väl mörk i svagt ljus samt att jag ser lite lila färg i den. Alla ser inte att det finns lila stänk i den, men det finns lila fragment i den när solen står rätt mot lacken.

Men grattis till en underbar bil och färgval. Vad valde du för färg på inredningen?

Mvh
Kristian

Buspelle
Har beställt en 335 E90 där leveranstiden ska vara 8 veckor. Vår 320 E90 fick vi strax innan sommaren och jag vill minnas att det då var 12 veckors leveranstid.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Kristian, håller med dig om att den är lite mörk. Jag har också noterat den lila tonen, men tycker att det är OK. Det tråkiga är att en granne har en likadan (men med 16"-fälg i alla fall), men det går ju inte att välja utifrån vad någon annan har valt ;-)

Inredningen är antracit, har en kompis med ljusgrå inredning som började se ut som f-n efter något år med spilld choklad, barnspyor mm. Tyckte inte det var värt att köpa läder, bilen blev tillräckligt dyr ändå. Kände mig misstänksam mot sensatec också - hur ser den ut efter ett par år... Nå'n som haft en skye-soffa?

Jag ska ligga på handlaren lite grann - men inte så mycket att jag får en årsmodell -06 istället för en -07. Han ringde idag förresten och berättade att Space Grey inte var aktuellt på E90/91 ännu. Gött med försäljare som fortsätter att hålla uppe servicen även efter man har skrivit på!

Hmmm... Kan man höra av sig till ett sjukhus och bli nedsövd i åtta veckor?

Ar
262
Arese
F11 535iM
Volvo XC60 D5 R-Design
Porsche 997 GT3 CS
Hej

Beställde en E91 325 i fredags. Den byggs v 40 och levereras till mig prel v 44. När jag beställde min nuvarande E90 325 förra året tog det 10 veckor från order till leverans...

Mvh
Arese
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.