AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.074

Vart handlar ni era delar till bmw?

Visa användare
50
PalleT
M5 -05 E60
Hej..

Har ingen lokal bmw handlare där jag bor och tänkte höra med er om ni vet ett bra och billigt ställe att shoppa delar ifrån!?

Mr P
Min bilpark är anno frys-i fast så jag handlar på Biltema, skroten, Motor Nord, BMW, you name it.
I dalarna finns Carlia Bil.Länk
Handlar i princip alltid på BMW.

Keep Your Distance!
Visa användare
285
Neos
Bmw 530 Touring -01
jag handlar på mekonomen.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Handlar bara originaldelar från bilcentralen!
Endast det bästa är bra nog!!

MVH Patrik
Om det inte är akut letar jag orginalprylar på ebay.de då man kan hitta till 1/3 - 1/2 priset. Annars så blir det närmaste butik som har det jag är ute efter om jag vet att det är motsvarande som sitter original och som sista utväg går jag till BMW. Mest för att det nu är enkelt att kolla på deras sajter på datorn och direkt se vad prylarna kostar. De gånger jag valt BMW så har jag märkt att det inte vart så farligt dyrt så man kanske ska ta telefonen och kolla med dem före de andra butikerna (mina priser i ETK stämmer ju bara sådär).

I morgon ska jag till BMW och handla/beställa ett fläktmotstånd för som så många andra har mitt gett upp och börjar bli lite ansträngande med stormvindarna i bilen.

/ Micke
E3
1.828
E36
USA bilar
Jag köper allt till de bilar jag skruvar i hos Wennström RAcing, maken till service har jag iaf aldrig sett
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag köper oftast mina delar från BMW själva då jag väldigt många gånger sett att de är billigare än andra ställen.
En gång innan BMW öppnade i Falun var det till och med billigare att åka 12 mil t.o.r för att handla något (minns inte vad) hos BMW i Avesta som även fanns på Mekonomen här i Borlänge.
Därför innehåller pärmarna till mina bilar mest BMW-kvitton.

///BMW - Was sonst!
Beror ju lite på vad man ska köpa men lite mer okomplicerade delar har väldigt humana priser hos BMW själva.
Handlar på mekonomen, samma delar som på bmw :) i alla fall på framvagnsdelar och massa annat

BMW- När du älskar att stå på Verkstad !!!!!
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det enda jag köpt till min bil som varit billigare på BMW är växellådsolja. Och då var det rejält mycket billgare, 40kr/l mot kanske 150kr/l på mekonomen, förutsatt jag hade med mig egen flaska till BMW. Annars är BMW jämt några procent dyrare till dubbla priset, mot t ex mekonomen.

"Got fuel to burn, got roads to drive"
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Reservdelar köper jag hoss närmaste BMW-handlare

_____Vraum!_____
Visa användare
40
kurbits
328 Touring 00:a
Handlar nästan allt på BMW. Mekonomen är många gånger dyrarare på samma sak som BMW själv.
bildelsimporten.se

Oftast mekonomen, då jag har 10mil enkel resa till närmasta BMW-handlare. Om inte de själva har tar de även alltid hem de delar jag vill ha direkt från BMW, så man slipper frakten.
E3
1.828
E36
USA bilar
Blir lite förvånad att så många handlar på mekonomen.. eftersom de oftast inte har särskilt bra pris på sina saker. Ofta har jag upptäckt att tom originalhandeln är billigare än meko! Detta har iaf gällt såväl BMW och Opel
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
BMW lokalt, BMWhandlare i tyskland för större grejor, Autoexperten samt nån enstaka gång Mekonomen.
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.