|
|
|
|---|---|
X///M-JOCKE |
Bromsarna har börjat att funka konstigt.Ibland funkar dom som dom ska. Men plötsligt går det nästan inte att trycka ner bromspedalen och de där "kurrande" abs-ljudet låter och känns i pedalen, och det finns nästan ingen bromsverkan alls.Kan de ha något med att jag har lackat bromssköldar och bromsok.Kan ja ha målat över någon sensor eller va f-n har hänt????????? X///M-JOCKE |
| kolla vacumslangen till bromsservon | |
|
Har samma problem på min. Gum: Kan du ge en närmare beskrivning på vad man ska göra? Är väldigt störande när det väl händer, och trafikfarligt. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan vara så att någon sensor inte känner av "kuggkransen"som den sak läsa av emot av olika anledningar tex.smuts eller rost där mellenrummen ska vara .Utan uppfattar att hjulet står "still"därav "absar" den hela tiden. GLAD PÅSK !! MVH Hasso |
X///M-JOCKE |
Tack för inlägget jag får kolla upp det X///M-JOCKE |
|
men att den "absar" så ska man ju i allafall ha bra bromsverkan kvar. vacumslangen går mellan insug o burken bakom huvudbromscylindern(bromsvätskebehållarn). kolla så att slangen inte e så mjuk att den kan sugas ihop. men det e ett skumt fenomen du har |
|
|
Det konstiga på min bil är det bara blir så ibland. Rätt som det är så "absar" den väldigt ofta. Sen kan det vara som vanligt ett bra tag. Det jag funderar på är om det kan vara abs-pumpen som spökar? I vintras märkte jag att den ibland låste hjulen, då släppte jag upp bromsen och tryckte igen. Då funka absen igen??? |
|
X///M-JOCKE |
Hej ///Mike B precis samma fenomen har jag..Men de började efter jag slipade och lackade bromssköldarna och oken.och sedan satte på mina 17" hjul.??????? X///M-JOCKE |
X///M-JOCKE |
YIPPPIIIIII!!!! nu har jag löst ABS problemet. när jag lackade fjäderben och bromsok.Tog jag loss abs-kabeln på vä.fjäderben och glömde trycka dit den i sitt clips igen.Så kabeln låg emot däcket och slets av.Jag skarvade ihop kablarna och "vips" har jag en fungerande abs igen. X///M-JOCKE |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.