AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
985

EDC dämpare?

Tjenare.
Jag har fått två st trasiga framdämpare.. och tänkte kolla om det är nån som vet vart man kan få tag på EDC framdämpare till min M5 3,8 92??
Tacksam för alla svar...
p.s jag var och kollade på Lindholms bil i umeå och jag kan ju säga som så att nya dämpare e ju inte att fundera på.. d.s.

"No turbo shit, just real Power" eller hur va de nu?
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
kolla på PowerBörsen. Där hittade jag 2st när jag hade min 3,8.

Mvh Jojje
Smiley©
På tal om beggade EDC dämpare, hur kollar man att dom är helt schyssta?

/Thomas
Jo har kikat runt massor men de e ingen som vill sälja sånna billigt till mej :P
man får nog helt enkelt tro på den personen man köper dom av att dom är helt ok??
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Ja delvis får man tro på säljaren men man kan även se ifal det är nått läkage på dom.

Jag köpte 2st framdämpare kompletta me fräsha skivor och ok för 2500 :)

Jag har sett att det är någon på Powerbörsen som säljer brembo bromsar till e34för 8 papp och det ser ut som bromsarna sitter på EDC dämpare. Kanske värt att kolla upp?

Mvh Jojje
Smiley©
Jo men bara för att en dämpare inte läcker olja kan den väl vara slut för det.
Polare bytte dämpare på en saab idag och dom var tvärslut, men inget oljeläckage för det.

/Thomas
Det stämmer, dämparna kan vara tokslut fast de ser hur bra ut som helst... det är alltid ett vågspel att handla begagnade delar... men kan kanske vara värt det med tanke på nypriset hos BMW :(

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!
Som tidigare sagt, så om du inte är beredd att betala för nya EDC-dämpare så är beg. dämpare enda alternativet om du vill behålla EDC:n - de säljs bara via BMW så de har monopol.
köpa beg. kan du ända upp med att du bytes d¨mpare flera gånger med korta intervaller då det kan vara kassa dämpare som du köper/går sönder fort. Blir dyrt det å...
Det går att köpa ett väghållningskit typ Bilstein/koni etc. och ta bort EDC:n dock kostar en sådan kit(som är tänkt att klara av M5 prestanda/vikt) kanske 10000+ med 4 dämpare/fjädrar, i tillägg behöver du fjäderben från en 3,6 fram (skroten). + en hel del arbete, så kostbart först men det blir billigare vid nästa byte(nästa ägare?)

Så om du har tänkt att behålla bilen så skulle jag rekommendera nya EDC(kostar dock fläsk)

Bara av nyfikenhet: Vad ville Lindholms ha för framdampare???

Jag fick ett bud på ca 32000 för alla fyra inkl. monteringsdetaljer/lagringar+arbete för alla fyra, men det var 4 år sedan.

M5 är billiga att köpa, men dom kostar fortsatt som en bil för 900000kr för att driva...... :o)

MVH:
Sakke
Lindholms skulle ha 9700kr/st för framdämparna så de e ju ugefär samma som förut då =)

"No turbo shit, just real Power" eller hur va de nu?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.