|
|
|
|---|---|
| någon som har en körbar ,har en del frågor, vid intresse mail mig tel nr så slår jag en signal | |
| finns det inte en enda ? | |
|
Jorå... visst finns det... vad vill du ha svar på då? |
|
|
En till här! ;D Ber om ursäkt att jag inte svarat tidigare, men det är ju perfekt bilpysslarväder nu så då blir man ju gärna hängande ute istället för här på forumet. Men som Mange745 säger, fråga på så får vi väl se om vi kan svara... Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
| på tomgång kan jag ta bort både oljelock och kontakten till luftmängdmätaren utan att något händer ,ska det vara så? | |
|
Ja, jo, det går ju naturligtvis, även om jag inte riktigt förstår anledningen att göra det? Pga. tryckskillnaderna när man plockar oljepåfyllningslocket kan tomgången bli lite "släpigare". Den elektroniska luftmängdmätaren är ju till för att motronicen ska kunna optimera tändning och bränsleblandningen i förhållande till luftens densitet osv. när du plockar bort kontakten kringgår du denna funktion och får en icke optimerad förbränning, vilket under en del förhållande naturligtvis ger sämre gång. Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Sitter det samma oljetråg på en 528 82a som på en 745a 84a? går det att monterna dän oljetråget "rakt ner" på bilarna Har inte någon av bilarna bilen här annars skulle det vara lätt att titta själv |
|
| ops den hamnade i fel tråd :) | |
|
Att inget händer när du tar bort oljelocket verkar konstigt.... Jag hade problem med att motorn la av på tomgång, och det visade sig att det var slangen från toppkåpan som satt löst. Spände denna och sen gick den jättebra. Om inget händer när du tar bort locket så drar nog motorn tjuvluft nånstans. Det är ju bara att dra åt alla slangklämmor och kolla slangarnas kondition |
|
| tänkte köra utan oljelock så det inte rostar i motorumet, givetvis inte då både 735 o 728an som ochså har sluten vevhusvent reagerar då man provar på dom så borde 745an också göra det , då till manges teori som också var min men allt är kollat även ic så kräket måste få extra bränsle någonstans ja kallstartsventilen är kollad ,så snart blir det folkrace | |
|
Om du är säker på allt är tätt så kan du ju testa med en annan luftmängdmätare, eller nåt. Testa med andras fungerande delar tills det funkar. Ett problem är ju bara att hitta nån som har lust att låna ut och meka med sin fungerande 745a..... :) Förvisso är säkert många såna delar samma som 735an, så du kan kanske byta lite grejor med din andra bil. |
|
|
mikael: Ska du köra folkrace med din 745:a? Det blir nog inte så bra det... då folkracereglementet bara tillåter icke överladdade motorer. Att det dessutom vore hädelse av grövre kaliber låter jag vara osagt... Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :P :P :P Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.