|
|
|
|---|---|
| Har för tillfället M68 fälgar, som är slitna o funderar på att skaffa nya fälgar till våren. Min första tanke var att skaffa fräscha M68, de ä snygga o passar bilen, men...ändå lite tråkiga. Har nu efter en del surfande blivit insnöad på OZ Ultraleggera, hittar dock inga bilder på de fälgarna monterade på nån E46. Och vilken färg ska man ha, de finns i Matt graphite o Chrystal Titanium. Matt graphite, mörka o ser brutala ut. Chrystal, lite mer bling bling. O sen har vi storleken, 17" eller 18"....arghhh, så många val. 17" finns med 7" o 8" bredd, kanske köra med smalare sular fram o bredare bak, precis som M-paket original eller köra 18x8" o 225/40 runt om? | |
gretzky |
Breyton Vision! Alt, BBS Challenge! 17 lr 18" beror ju på hur "komfortabelt" du vill åka. Något snyggare blir det med bredare fälgar o däck bak, men mer ekonomi att ha samma storlek runt om. dieseldoris |
| Kolla lite på ASA Imola, rätt snygg även den svarta ASA Pirate. Är det så att ASA licens tillverkar från BBS, för ASA Imola ser exakt likadan ut som BBS RS-GT. Väger de lika mycket tro? För BBS RS-GT är lätt, även som 18". | |
gretzky |
Enda länken mellan asa o bbs skulle jag tro är att fälgarna är så väldigt lika att de måste skriva ut så på fälgarna för att inte åka på en miljonstämning. Men håller med om att de är snygga. Har själv även funderat på Dotz Las Vegas ”Gun Metal Black” tycker den e grym! Har sett den på en silver saab 9-5 ( mycket läckert). Tror ej att asa-fälgarna är lika lätta som bbs och inte lika stryktåliga heller för den delen. Men det skiljer ju en slant. dieseldoris |
|
BBS RS 17 alt 18" |
|
| 18" av samma märke och modell som Extreme M3 tog upp som förslag tror jag skulle göra sej riktigt bra. | |
pg_ice |
19" BBS Challenge måste man ha :) Länk jag har dom på E36an och dom sitter som gjutet. Länk 18" är för litet |
pg_ice |
"Enda länken mellan asa o bbs skulle jag tro är att fälgarna är så väldigt lika" BBS fälgarna är otroligt lätta. 19 tummarna var 3-4kg lättare än mina gamla ACE Formula 18",det säger väl lite om kvaliteten. |
| Extreme M3, nyrenoverade 18" BBS RS-GT? Vi kanske kan disskutera vidare per e-mail eller MSN? | |
|
Hej! Smaken är som baken... Går du på 17" så fyller 225/50 ut hjulhusen bättre i stället för 225/45. Tycker inte om luft i hjulhuen (vertikal och horisontalt) samt "spårande" framvagn. Enl. test i Teknikens Värld 2003, där de testade samma däck i dim 15"-18", är det Michelin Pilot Sport i 17" som gäller. Bekvämt nästan som 16" och lättare att åka fort med än 18" samt nästan ingen spårkänslighet. Dessutom vinnare i senaste testen, ett Kinderägg+33%! /M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.