|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det hörs något skrapljud från motorn. Det är som om nåt ligger löst eller metallbitar skrapar mot varandra. Det märkte jag nyss. Det kommer från motorn, tror jag.Bilen går hur bra som helst. Någon som kan tipsa nåt,även om jag vet att det är svårt när jag inte kan speca mer om missljudet. MVH | |
|
Har du kollat runt de roterande delarna på bilen, tex fläkten och remmarna mm? Kan ju ha studsat in nåt olämpligt som en kvist, fågel eller handikappad grävling som ligger an och låter. Diesel-Framtidens melodi / JK |
|
| Det låter in i blocket på motorn. Inget jag kunde se utöver det vanliga. Glömde att säga att bilen är en 528 IA och har gått 22000 mil.Var på verkstad och allting var ok och fick inga fel koder. Men för några timmar sen började det.Kan det vara så illa att motorn är på väg att skära? | |
| Det ljudet finns hela tiden. Både under körning och tomgång och ljudet blir inte mer frekvent med gaspådrag. Kan det vara kamkedja eller spännaren som spökar? Hur låter de isf? | |
|
Jag har samma problem, det låter som en diesel.....Jag ska byta spännaren (har hydralisk) imorgon men vet inte om jag har spännrulle som också borde bytas, ska kolla med BMW in´morgon. Återkommer med resultat! Löste det sig för dig och vad var felet isf?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.