|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Är 518 E34 så bensinsnål som det verkar? Funderar på att skaffa en som pendlar bil. Men måste ju ha AC och farthållare och det verkar inte vara så vanligt på dem. | |
|
Har kört några tusen mil i 518 E34 och ja, dem är tämligen snåla faktiskt. Snittade 0,85 i kökörning vintertid (ingen motorvärmare) vilket jag tycker e rätt ok. Annars kring 0,7 landsväg. Iaf vare så på dem 2st 518 E34 som jag ägt. Annars är det ganska trötta stackare, men ska man bara pendla eller åka köer så funkar det fint. Möjligen att man kan önska sig lägre motorvarv vid landsvägskörning. Känns något högt i jämförelse mot en 6växlad 740.;) Se till att hitta en som e någosånär frisk i maskinen bara. M40 är ju inte BMWs bästa kreation direkt... |
|
|
Jag har en 518 från 95, alltså med M43 motorn Inte M40! Och den motorn är betydligt hållbarare än M40 motorn. Och ja, bilen är bensinsnål! Min har både AC och farthållare så leta på för dom finns! :) Men köp en 95a! Tidigare årsmodeller av 518 E34 är inte att rekommendera! Min bil Länk |
|
| Ja, håller absolut med, har du råd så köp dig en 95a. Nog inte många <95 som har AC och farthållare ändå. 518 executive är nog det du ska söka tror jag. | |
|
Länk /Olof |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.