|
|
|
|---|---|
|
Kollade lite på blocket, 740 verkar ligga mycket lägre i pris än 750 faktiskt. Lite kul. Har som fått för mig att det skulle vara tvärt om eftersom att folk har hört så mycket skrock om 12an. Kanske har man börjat inse att 12an i och med M73 faktiskt är minst lika driftsäker som 8an. Skönt, nu känns det bättre att lägga ut pengar på bilen! | |
Hawar |
Hej, Ett inlägg: att priserna på 750 ligger högre än 740 på blocket betyder inte att man får mer för för de. 740 bilarna är mer lättsålda än 750. Mvh Hawar |
| Så du menar att prutmånen skulle vara så mycket större på 750 då? | |
Hawar |
Ja, jag tror det. |
| Stora & starka i modellprogrammet ligger över övriga modeller i pris även på begagnatmarknaden oavsett bilmärke. | |
|
kaptenlöjtnant, fel. Det beror på hur gamla bilarna är. |
|
| Det finns ju även otaligt fler 740 till salu än 750 - vilket kanske gör att prispressen blir hårdare. Konkurrens.. tillgång/efterfrågan. | |
|
Volvo 121/123 140/164 240/264 , BMW 2500/3,3 Enda chansen att få en större billigare måste väl ändå bero på skicket?! |
|
|
Näe.. Åtminstone inte på E32. Förvisso kom E32 740 bra mycket senare än 750 men ändå tycks 740 vara något billigare än 750 av ungefär samma årsmodell. Folk är väl rädda 12:an. På E32 kanske lite med rätta t.o.m. Driftsäkerhet, bränsle förbrukning, nästan samma prestanda osv.. Men det som 740 inte ägare har så är vetskapen om att man har en V12 under luckan och att man har det köttigste som fanns på den tiden. Inget illa menat men V8 finns ju i varje jänkare och diverse bilar.. Sen är det upp till var och en att bedöma hu mycket det är värt. Som V12 ägare börjar man fundera om det verkligen är värt det.. (Kör med 316 för tilfället eftersom ena spjällhus motorn gav upp på 12:an....) |
|
|
Glöm att 740n skulle vara mer lättsåld än 750n. De går 12 på dussinet av tidiga 740, och dom är absolut minst lika svårsålda dom. 750n finns de färre av. Dessutom upplever jag de som att fler och fler får upp ögonen för E38 med V12-maskin, de är en underbar bil, och knappast särskilt mycket dyrare i drift än V8an. BMW CS #5139 |
|
| Puh! Va envisa ni är. Okej då, vilket "top of the line" bilmärke och modell är billigare än modellen under typ en instegsmodell i likvärdigt skick? Kanske VW gti blir billigare än 1,4i på era miniräknare, MB 500sl billigare än 300sl? | |
|
Tror faktiskt begade Volvo 760 legat mycket lägre än Volvo 740. Där finns det dock en mycket stark förklaring - tidiga V6an hade standardfelet med nedslitna kamaxlar, medans B23xx anses som totalt outslitlig. Men i BMW E38'as fall finns det ju faktiskt inget som är sämre med 750 än 740. Det är nog svårt att säga som "kaptenlöjtnant" att större motor = högre begagnatvärde rent generellt. Kan alltid finnas aspekter som gör skillnad. Och med ännu mer höjda bensinpriser kan det nog vända mer åt att svagare motor = högre beg-värde. Kul iaf att priset på 750 ser ut att ligga högre. V12an är ju faktiskt gudomlig, och utrustningsnivån oftast högre! |
|
|
Det finns faktiskt en sak som är sämre på 750 än på 740 - inga "plug and play" kompressorkit som jag vet om. :) Hur många som sedan monterar sådana är en senare fråga... Wilhelm Svenselius |
|
320-325 |
automaten tål ju sjukt mkt mer på 750 e32 än e38. 490nm mot e32ans 560nm så snart när ungdomarna köper fler o fler e38 så lär automatlåda renoverana ha fullt upp. och ryktet lär inte bli bra då. ja menar att orginal så har e38 47nm. in mkt marginal där. detta är bara en teroi ÄGER LAGLIG TURBO BMW |
|
Ungdomarna köper inte V12an, gjorde aldrig så på E32 heller. De köper i större utsträckning åttorna och sexorna vilket leder till deras förfall - tolvorna köper folk med den gemensamma faktorn att de tror att de har råd att driva dem till vardags. Drömmen om en Siebener kan snabbt krossas vid första verkstadsbesöket. |
|
320-325 |
kanske. men jag vet att tillomed inbitna volvo raggare kollar med suktande ögon när en bmw 750i e38 glider förbi. och med en bränsle förbrukning som är som deras bpu trimmade volvos oftast har e38 tillomed lägre. sen priset på e38 är ju väldigt lågt. man får ju sjukt mkt bil för pengarna nu.har många kompisar som funderar på att köpa e38. dessa är några år yngre än mej. jag är 25. för övrigt är jag så grymt nöjd med min e32a´´ ifs inte allls lika snygg som e38 men men .. V12 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.