|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min E34 1994(28300mil)har ett otäckt skrammel i framvagnen som låter typ som om man slår med en tung hammare i en gjutjärnsklump. när man åker över t.ex en järnvägsövergång. d.v.s hårt och stumt ljud. Utöver detta så känns det som det är glapp i styrningen. Det sker iof vid farter... typ ... som man kan ha på bl.a motervägen... typ... Bilen lite orolig men inte så farligt men man känner att det glappar. Det känns nästan som om hjulens Castervinkel är typ noll... Efter att ha ryckt och dragit lite i framhjulen så finns det ett markerat glapp i höger hjulet... slår ca 2-5 mm i ytterkant vilket gör att bilen går från toe- in till toe-out. Detta förklarar varför bilen blir sladdrig i högre farter. Frågan: Är det hjullager eller styrracken som det är vajs på. Detta är min första BMW och man har ju hört att styrleder är en sak som är lite känsliga. Vet dock inte om det är E34´er som har det problemet. Om det nu är hjullager. Är det knixigt att byta på BMW E34? Om det är Styrracken... Var skulle felet ligga då. Det är inte glapp på båda sidor? */Danne | |
| byt stabilasatorstagen! brukar vara det,när det klonkar i gupp.bilen blir orolig på vägen när dom är slut.kostar inte mycket på motor-nord. | |
|
...glappet i styrningen kan vara bussning nr 15 se länk... Länk ...om så är fallet bytes lämpligast hela nr 14... inte så farligt dyr...jag betalade nyss 412,50kr för denna del...(nr14) ...misstänker denna hjälpstyrarm eftersom den sitter vid höger framhjul...! Vissa tänker i form av problem... Jag tänker i form av lösningar! |
|
E30 Beemah |
en sån bussning kostar 125 kr på motor-nord. REF nr:32211136452,, och efter bytet kommer du känna rejäl skillnad=) E30 Beemah |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.