|
|
|
|---|---|
|
Vilka fel kan det vara om motorn tar mycket olja? Vad kan man göra åt detta? Jag har kört ca 750 mil sen jag köpte bilen, den har dragit ca 2 liter. | |
| dålig koll på bmw (?!) men vevhusvent? är det en ny bmw så vore det konstigt men.. värt en check kanske | |
|
Vad händer om har lite för mycket olja i motorn, kan det ge upphuv till rök? |
|
| Skulle tro att lite för mkt olja inte spelar ngn roll men häller du i en liter eller mer för mkt så är det nog inte bra. | |
|
Är det dieseln som dra olja? Dieslar brukar dra olja om luftfiltret är igensatt. Annars kan det väl vara turbon som är slut. /Anders |
|
|
Det är dieslen. Den ska in på verkstan på måndag, då får de se över den. |
|
| m45 motorn förbränner oljan som blir i överflöd vid ett oljebyte istället för trycka ut den genom diverse packningar men det finns säkert någon tråd du kan läsa in dig på som ger mer information | |
|
För mycket olja är inte bra helel då kan det bl a sätta igen katalysator mm i avgassystemet. Det beror på hur du kör, hur bilen är servad tidigare, om det var dåligt med olja mm. Hur långt har motorn rullat? Gör en Bilstein engine flush och byt luft samt bränslefilter om du är osäker på tidigare underhåll. När min fd 330CiA var ny drog den 3 liter olja de första 5000km sedan har förbrukningen legat under 1 liter per 15000km. Mvh Asken |
|
| m54 är väl den rätta benämningen på motorn, ursäkta. | |
|
Hej! Här är lite läsning - om den också ryker..... Länk Mvh/Saij |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.