|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en liten fundering ang. min bil. Det är nämligen så att vid acceleration och vid körning på höga varv kommer ett skrapande/rasslande ljud från kopplingspedalen. Trycker jag ner pedalen nån centimeter eller två så upphör ljudet och man känner vibrationer i pedalen. Inte så starka, men de känns. Vad ger dessa symptom? Glad påsk alles! // Joakim | |
| Jag har exakt samma symptom från gasen, tog ett tag innan jag fattade varifrån ett skorrande ljud kom när jag släppte gasen, det lät som om det kom från förardörren! Ljudet är nu lokaliserat till gaspedalen, som skorrar när den inte är belastad. Jag har ännu inte åtgärdat det annat än genom att se till att gasen alltid är nertryckt:-) | |
|
=) Låter lite som mitt problem. Men vibrationerna gör att jag är rädd att det är själva kopplingen som inte mår så bra.. |
|
|
Hej Jag hade vibrationer i kopplingspedalen då jag varvade över 4000 rpm. Dessa försvann då jag tryckte in pedalen någon mm. Det visade sig att urtrampnings-armen är lagrad i en "plastkula" (à 7 kr) denna hade spruckit varvid armen låg och skallrade. Då växellådan måste demonteras blev det en dyr affär för ett sånt simpelt fel / Håkan E |
|
| Joakim, konstaterade du om du hade samma besvärliga fel som Håkan hade? Jag har nämligen samma skorrande i kopplingspedalen i min 320i -98 | |
|
Har sålt bilen, men kopplingen byttes och ljudet försvann. Var av allt att dömma urtrampningslagret som inte var på topp. // Joakim - AutoPower.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.