AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
805

Stötdämpare fram... och fälg

Ju
40
Junioren
BMW 325i Cab
BMW 540I
En ganska enkel fråga, tror jag, men någon som har någon aning om vad en stöt dämpare kostar till en 325 91:a?
Vänster gick sönder idag och jag orkar inte sitta o leta...
jag har också en skev fälg på vänster fram hjul, någon som vet hur stor skada detta kan göra på bilen i längden o att det kanske är därför dämparn gick sönder.
Tacksam för alla svar som ni kan ge.

Mvh Jr

||Pain is temporary, Glory is for ever ||
www.motornord.se

Byt bägge dämparna.

Fälgarna vet jag inte åk till närmsta däck/fälg verkstad så kan de hjälpa dig att rikta fälgen.
Ju
40
Junioren
BMW 325i Cab
BMW 540I
Hade tänkt o göra det också. Något bra tips var jag ska köpa dom, ska ja köpa dom orginal eller från något annat ställe?
Men har varit inne på en däck verkstad o dom sa att det inte går att göra något åt =/ Kan det på något sätt ha orsakat att stötdämparen gått sönder för att fälgen är skev? Kan det skada något mer?

E3
1.828
E36
USA bilar
Beror på hur skev din fälg är.. Slår det kraftigt så mår inte hjullagren och leder/bussningar bra

Är det plåt eller alufälg? Fälgar kan nämligen riktas

Stötdämpare kan du nog köpa till rätt pris här Länk
Ju
40
Junioren
BMW 325i Cab
BMW 540I
Det är alufälg, ska rikta dom på Dione under vintern när jag har tid o penga kraft till d... blir ju ändå till o ställa in den snart i ett garage.
Det slår lite men släpper man ratten så drar den till vänster... fast inte mkt dårå.. och så darrar ratten.
tack för länken har mejlat o frågat.

//JunioreN

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.