|
|
|
|---|---|
|
Tja, Finns det något sätt att deaktivera airbag på passagerarsidan? Anledningen är ju att jag vill kunna ha barnstolen där när jag är ensam med ungen. Lite jobbigt att ha en unge i baksätet själv skrikande när man kör bil. Finns det enkla sätt att koppla ifrån den? Vore kanon. | |
| bilen är 728iA från 1996 | |
| Det kan väl bara göras på BMW? | |
| Det finns inget man kan göra själv då? Vad kan det kosta då? | |
| Man kan plocka ut den och ersätta den med ett motstånd, vet ej några fler detaljer. | |
|
2 ohms motstånd, så tror systmet att bagen fortfarande är kopplad, och ger inga felkoder. Man kan kanske programmera bort passagerarbagens funktion, men jag skulle inte lita på det. Det har åtminstone gjorts fel i Tyskland där man avaktiverat fel bag (på en Passat har jag för mig). Alternativt sätt in en DVD spelare bak så ungen har något att titta på när du kör, det ger en lugnande effekt (lite beroende på ålder förstås). /Mats J |
|
| Jag gjorde det hos BMW för någon vecka sedan. Stax över 2000 kr kostade det. De bytte även ut bältet mot ett som är anpassat att hålla bättre då airbagen är urkopplad. | |
HZRobban |
I min 740 -96 satt kontakten i baklyckan vid höger bakljus... Dock har jag inte velat sätta i den igen för rädsla att den ska utlösas :) Så ska göra bilen strömlös innan ja sätter i den... |
| BMW Solna ville ha 3500 kr för deaktivering och byte av bälte, inte så kul. | |
|
Trodde att min BMW handlare och service station var bland de dyraste. Baserar det på andras prisuppgifter i andra liknande forum där priser efterfrågas. Jag har ett mycket bra ställe här i Småland där jag lämnar in bilen på. Dock kan de inte göra allt inom BMW datorelektronik. Fruktansvärt billiga och första klass jobb gör de. Man får låna en Superfin Volvo 240 eller en vanlig halvdan Volvo 740 bara man lämnar den med lika mycket bensin i som när man lånade den. BRA!! Gör de jobbet snabbt så bjuder dom på fika och kaffe. Dom ÄR trevliga och man känner sig mycket välkommen där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.