|
|
|
|---|---|
|
Tja! En liten fundering bara. Min bil 530i Touring -01 med luftfjädring bak, har en liten lustighet för sig alltid när jag kommer hem från en tur med bilen. Hemma när jag parkerar bilen på min gård, som lutar lite till vänster. Alltid när jag slagit av bilen och har låst den så sänker den sig på högersida bak så att bilen hammnar i våg. Vet de tusan hur detta fungerar och vad det skall vara bra till. Det ser lite lustigt ut, vänstra däcket har 3cm till skärmkant medan högra däcket ligger precis i kant med skärmkanten. Sedan när man far iväg och sedan parkerar på en plats som är i våg då har bilen ställt om sig igen så att båda däcken är i samma höjd till skärmkanten. Har någon annan samma lustighet med sin bil? och vet någon anledningen till att den justerar sig i våg? Något att fundera på.... FLAYEN | |
|
Det där är rätt lustigt...Det är mig veterligen endast Citroën Xantia/XM TCT/V6 Activa (Hydractif Vers.4) som "nivålkollar" bilen i sidled via något man kan kalla gyro...Dessa är ju de enda seriproducerade standard-bilar som gör som en MC-förare i kurvorna i hög hastighet: lutar INÅT....! Äsch, bara en reflektion.... Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Har samma fenomen på min 528:a -98. Min parkeringsplats lutar ganska kraftigt i sidled, och när bilen stått en längre tid så ser den helt sjuk ut. På ena sidan ser den ut som om den har säckat ihop helt i fjädringen, och på andra sidan ser den normal ut. Så fort jag öppnar dörren så börjar nivåregleringen jobba och den återtar normalläge. Det var nästan så man började fundera på om det var något fel på bilen, men tydligen ska det vara så. Mvh Ulf |
|
| Samma sak på min, kan se riktigt lustigt ut när man parkerar på ojämnt underlag. Förra helgen parkerade jag i skogen i princip, då var ena hjulet helt utsträckt, och det andra i princip under skärmkanten. Såg ut som den var på väg upp i en trappa bakifrån...hehe | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.