AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
865

Byta bakluckans lås - E30

Mi
345
Michél
E87 118d -08
Hej!

Mitt lås till bakluckan valde att gå i baklås,gick inte att få upp den med hjälp av nyckel så sista utvägen blev att bryta upp låset.

Så ni förstår nog min situation... Luckan är inte stängd då man inte har ett lås (är INTE roligt att få knyta fast luckan).

Jag behöver därmed hjälp med att få tag på ett nytt lås och även info på hur man byter allt? :)
teposen
Köp ett nytt lås beggat, sen kollar du hur originallåset sitter, skruvar bort det å i med det nya.. hur lätt som helst.
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Problemet är att jag inte får ut den gamla låshylsan. :)
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
På min g:a e30 pajade låset så jag skruvade bort det, jag har för mig att det var två bultar från insidan, men jag har för mig att det gick att stänga luckan ändå men att jag fick pilla in fingret i hålet och dra/trycka/pilla på något så öppnades luckan. (men det var ju ett par år sedan så mitt minne kan svika mig) Låter ju mycket konstigt att du inte får lös den?? Åk till en låssmed så hjälper dom dig säkert.
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Okej,då saknas det bara ett lås+nyckel. :)

Jag har haft problem att då man öppnar luckan (nyckeln vrids till vänster) låser centrallåset dörrarna (tvärtom då man låser). Misstänker att låsenheten till bakluckan är felinkopplad.

Nu utan fungerande lås är luckan öppen,har fått knyta fast den för att den ska hålla sig nere.

Finns det något jag kan göra så luckan iallafall kan stängas,fast utan lås?
Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Om du vill kan du plocka ner det nya låset lite, sätta i nyckeln som funkar till resten av låsen och fila på naggarna så funkar din nyckel i alla lås fortfarande. Har du tur kan du få isär ditt gamla lås och ta de stiften som sitter där och sätta i det nya så slipper du fila.

Varför välja något annat när man kan åka BMW!!
Mi
345
Michél
E87 118d -08
Tack för tipset!

Finns det någon lösning på hur jag ska kunna hålla bakluckan stängd tills ett nytt lås finns? Känns dumt att få knyta fast den...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.