|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att handlar ett coilover chassi till min 02 Erfareheter, för/nackdelar av Leda coilover chassi Även intresserad av input av likvärdiga coilover kit. /Pelle | |
| Va? ingen som har erfarenhet av seriösa chassi delar??? | |
| Det satt leda coilovers på tjejens förra fyndbörsen cup 318is å den gick väldigt fint, va mycket smidigt å ställa om hårdheten på dom gick på nån minut... | |
|
Bistec som hade en BMW cup bil hade problem med LEDA benen men med det menar jag inte på ngt sätt att de är skit dock. Jag tror att Leda har helt ok grejor dock alltid lurigt när man köper saker från UK och vill ha service i efterhand. viktigt isåfall att ha en kontakt här i sverige. Jag hade personligen valt ett H&R chassie modell 12000 kr inte justerbart i hårdhet men väljer du lagom hårda fjädrar till så blir det utmärkt för både banträffar och lite vanlig körning. |
|
|
john det är min nya sprint vagn som behöver nytt chassi och när jag väl ska lägga ut pengarna då vill jag ha ngt som funkar. Jag tror inte att ett h&r kit kommer att göra det för mig då jag vill kunna ställa in samt utfjädring Kommer du ihåg vad som strulade med bistecs ben? Förutom sellerholm finns det många andra en leda som custombygger ben? |
|
|
De började att läcka, vilket var mindre kul. Om det är för en 02:a så hade jag nog tagit en titt på ngn BMWCUP bil för att få lite tips och ideér när det gäller chassie. Jag är tyvärr för dåligt insatt i den karossen för att ge några konkreta förslag. På min E30 BMWCUP bil så kör jag numera med Bilstein Grupp N chassie och det är en bra grundsetup för tävling. Det är dock inte justerbart vilket gör mig föga då jag dels inte har den kunskapen men också för den anledningen att det då blir "svårare" att skruva bort sig. Jag tror att det viktigaste är 1. det finns service i landet 2. att man tror på produkten själv ;O) Lycka till! JohnC |
|
|
Ang. service av Leda i landet så finns det. Jonas Jarlmark i Stockholm utför det om jag inte minns fel. --- /Micke |
|
|
Jag tror Forza kan bygga bilsteinben som passar din bil, ring och snacka med dem. Annars finns ju som du säger Sellholm, han har byggt till minst ett par 02or som kör RHK. /Mikael |
|
| Jo, jag känner till Jonas frågan är dock om han har tid med ngn service ;O) | |
|
Detta var i och för sig till en honda.. men till brorsans rallycrossbil beställde vi ställabara coilovers (hårdhet, höjd å allt annat som går att ställa) från KW.. Gick loss på 20 - 22 tusen något.. men jädra va bra de blev! mvh Uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.