|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Letar efter 01-02,330 touring..Har hittat bland annat denna Länk Fråga 2:Hur många mil ska en bra 01-02 ha gått? Mvh | |
|
Högt pris för en som inte har facelift.Satsa på en -02 istället. Miltaler ju inte lätt att säja.Det beror på vad du vill betala,men runt 7000 mil är ju bra om du har tänkt ha den ett par år. |
|
|
Åk ner till Tyskland och hämta en. Du sparar massvis på detta och bilen är i bättre skick. Där nere får du en 03'a för samma pris som en 01'a i Sverige. Jag skulle råda dig att välja en bil som precis passerat 10.000 mil. Om du nu ändå ska köpa en bil som ligger så nära kan du lika bra köpa en bil på andra sidan och spara en liten slant. Kolla bara så att InspII och alla garantireparationer är gjorda. .. och du. Varför inte välja en 330xd när du ändå håller på? Bra vrid, hållbar motor och en mycket bra fyrhjulsdrift. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet: Tack för ditt svar!Det lutar sig åt Tyskland,är bara lite lat!Men jag hittar inget här än.Har lagt 15-20st bilar från Tyskland på min lista,hälften är dieslar.Jag va o provkörde bilen som jag länkade till. Det va absolut inget fel på den,förutm att utrustningen var fattig!Det blir en 330T om det blir en diesel vet jag inte,har inte testat den än.Körkänslan i 330 är svår att knäcka i den här klassen!! |
|
|
Mm det är svårt att hitta fullutrustade 3-serie i Sverige. Vi är ganska snåla i det här landet. Försök leta så långt ned i Tyskland som möjligt. Mindre skojjare där nere. Bovarna söker sig till norr där det finns fler affärer. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Det är en bättre affär att köpa en 03 -04 i Tyskaland än en 01 i Sverige som det ser ut idag. | |
|
Dööö, rätta mig om jag har fel, men hitta en 330iT -03/-04 i Tyskland som är topputrustad under 20'eur och som har gått under 10' mil. Här snackar vi 40' dyrare än -01 som är länkad i första inlägget. Länk Länk Dessa är säkert prutbara. Kan ni inte dela med är vilken web sida ni tittar på. Mvh Marin |
|
|
Marin: Köpte min fullutrustade 330 -03a för 21000eur. De bilar du länkade är inte i närheten av topputrustade. De saknar mpaket II, taklucka, automatlåda, xenon, 16:9 mk4 navi med mera. Dessa tillägg kostade runt 100.000 när bilen var ny. En snabb sökning på mobile.de efter bilar med detta gav massvis av träffar. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Det är det jag säger! Det är bara att fetglömma att man kan hitta en topputrustad 330iT 03/-04 för 150'-160' (som den blåa -01an kostar) Marin |
|
|
Marin: Tror du missat poängen :-) För den peng du betalar för en 01'a i sverige får du en 03'a i Tyskland med liknande utrustning. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Marin: Har sökt dagligen på de tyska sidorna o kan faktiskt hålla med om att vill man ha lite extra så kostar det!Men dom svensksålda bilarna är så fattiga på utrustning.Ska man ha en 330T så ska det vara lite extra på den oxå!Hoppas jag hittar nån till ett vettigt pris snart. |
|
|
Har man bara lite is i magen så går det hitta för samma priser i Sverige.Min svåger sålde sin sv.-sålda med följande utr för 3 månader sedan. (Kunde kanske fått ut mer om han anonnserat lite. 330i M-sport Touring,ca. 10000 mil,silvermet,komplett m-sport paket från fab.,16:9 nav/tv,mocca/alacantra,sportstolar(ej el),manuell låda,18" M-fälg,17" v-däck.Kanoon skick!! Fick 188.000:- för den....Lycka till att få det billigare från t-land... |
|
|
Petter1: Om det var en 03'a sumpade han minst 40.000 där :-) Visst går det att hitta undantag i sverige, exempelvis folk som är i desperat behov av pengar. Men det är ett välkännt faktum att billigare maxutrustade bilar, det köper man i Tyskland. Utbudet är 100x större och bilarna där nere är oftast i bättre skick. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillsreet< Tiden är förbi när man fick 230.000.- för en -03 e46,men 200-210 vid privat affär är nog mer rimligt om han orkat vänta lite.. Fd. E46 fantast.Har haft 11 st.Större familj=E39 |
|
|
Länk Vad tycker ni om den här? Mvh |
|
|
Att hämta bilar från Tyskland är enligt min erfarenhet ganska meningslöst om man inte faktiskt hämtar hem en bil som är nästintill ny (max 1-2 år gammal). Förutom att det är svårare att kolla historiken och undvika skojare än vad det är i Sverige, får man även räkna med lägre värde när det är dags att sälja igen. Begagnatmarknaden för framförallt BMW i Sverige är förstörd av en massa skitbilar som folk hittat för en billig peng. Mitt råd: var försiktig. Läs på. Hör efter. Tala tyska eller ta hjälp. Jag köpte min svensksålda 330iA touring -02 av en kollega i somras. 8000 mil, all utrustning minus navi och M-paket. 160 lock. M-test visade brott på vänster fjäder bak som åtgärdades tillsammans med min kollega. I övrigt en helt fantastisk bil. |
|
|
525rules!!: ser inte ut som den har original M-sportpaket utan enbart eftermonterad frontspoiler om nu det spelar någon roll... Dawid72: Håller inte med dig. Köper jag en 3-4 år gammal bil hos en tysk BMW-handlare så ser jag fördelar så som större utbud, genrellt bättre skick på bilarna, ärligare handlare, samt att vissa delar av historiken är lättare att få svar på då det måste uppges om bilen varit krockad. Prismässigt går det att göra bra affärer men för fleratalet BMW-modeller så är de (precis som du säger) mer eller mindre sönderimporterade vilket gör att prisbilden hemma också är låg. Jag kommer med all säkerhet att fortsätta att köpa mina bilar i Tyskland då jag tycker att jag får mer för pengarna där och då räknar jag även in ett lägre andrahandsvärde då bilen ska säljas vidare. ___ //Ulf |
|
|
Programmer "ser inte ut som den har original M-sportpaket utan enbart eftermonterad frontspoiler om nu det spelar någon roll..." Hur ser man det? |
|
|
BjörnB: ...den saknar M-bakspoilern, och (är inte helt säker) sidospoilern... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Jodå, den har bara m-sport frontspoiler. Hur tydligt som helst att de andra är orginal :) Bakre m-sport spoilern har en diffusor i svart som är bred även på touringen. Sidospoilrarna har djupare "veck" och följer inte riktigt linjespelet med standard bakre kofångare. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Dessutom har inte bilen shadowline vilket är standard för M-sportpaketet. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.