|
|
|
|---|---|
|
tjenare alla! en fråga till alla er som trimmat era m20-motorer: vad har ni för ventil-storlekar? har själv ett 2,7-liters projekt på gång och undrar nu hur stora ventiler jag skall ha. turbo eller kompressor kommer väl oxxå inom sinom tid att monteras... hur är det sen om jag bygger om maskinen till 2,9 liter; behövs det större ventiler då? mvh, \\ kajje | |
|
Hur bygger man 2.9 liter av en M20 ? Kan inte gå med BMW prylar väl. Såg i en gammal bilsport att JEPP ( Länk ) hade byggt 2.9 liter, men det var med en Schnitzer vev. Säkerligen inte helt lätt att hitta =) Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
|
d stämmer, har oxxå läst reportaget, d va därifrån jag fick idén. har ingen aning om d e svårt att få tag på vevet, du verkar tro det iallafall... men hur e d Slimm, har du int en 2,7liters m20, eller kommer jag fel ihåg? undra bara med ventilerna... \\ kajje |
|
Grusse |
Vad jag vet så använder dom 2,7l block med en STD 325 topp., och det funkar ju bra. |
|
Har & har.. =) Jag håller på att bygga en 2.7:a Min bottendel har jag byggt med: 325i block (fräst 2mm) 325i kolvar 324/524 dieselvev 320/323 vevstakar Storlek på ventiler ? Jadu, orginal 325 ventiler hur stora dom nu är... kollade www.motornord.se insug 42mm avgas 36mm Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
RafkoM3 |
Hej Slim! Kan man inte använda td-vevstakar istället för 320/323? Vet du förresten om vad det blir för kompression i motorn om man INTE fräser bort de 2 mm på blocket efter man bytt stakar och vevaxeln. /Rafael M3 Köhler Racing |
|
Tror inte td stakarna funkar pga att kolvbulten har större diameter på dieseln än på bensinarn... Kommer inte ihåg exakt vad kompet blir utan att fräsa av 2mm, jag har för mig att den hamnar på 8:1. Med avfräsningen kommer jag iallafall hamna på 9,4:1 Tomas Lind BMWCS #3640 The best drug in the world is still Adrenaline... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.