|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja veta om nån mer har samma problem som jag. Köpt en Bmw 528i touring -99 och tvn funkar inte och radion slutar fungera efter ett tag? 1.Nån som har/haft samma problem? 2.Vilka åtgärder behövs för att fixa det? MVH niklas | |
|
Har du testat att göra en reset av systemet ? (Ta bort minus polen till batteriet i 20-30 min) ?? Har du eftermonterad handsfree i bilen som eventuellt ligger och "mutar" systemet ? Fungerar radion eller är det bara ljudet som lägger av ? (Det felet har jag just nu i min bil, skall förhoppningsvis avhjälpas i morgon). Jag köpte en ny förstärkare till min (sitter vänster bak i skuffen) men det var inte det som var felet (den förstärkaren är förresten till salu nu). Återkommer i morgon om vi kan lokalisera vad felet var. MVH Joachim |
|
|
det är ljudet som lägger av men radion funkar.. MVH niklas |
|
|
Hej niiklas, har nu kopplat bort den handsfree som satt monterad i bilen när jag köpte den. Fungerar klockrent än så länge i alla fall. Skall köra en vecka nu och se om problemet kommer tillbaka eller inte. MVH Joachim Välkommen till forumet förresten :) |
|
|
jaha men jag tror inte att vi har nån handsfree inkopplad vad jag vet i alla fall.. vars sitter handsfree grejjen? Tack! MVH niklas |
|
|
Hej igen, är handsfreen eftermonterad så kan den sitta på lite olika ställen, men förmodligen i anslutning till förarplatsen :) Jag bytte min radioförstärkare idag, än så länge fungerar det. Återkommer om problemet kommer tillbaka. MVH Joachim |
|
|
Tja! Hade åxå problem med att ljudet i radion inte fanns... samt att när man skiftade till cd-växlaren så typ hackar ljudet ca var 20:de sekund som om man har en repa på cd-skivan. Var och kikade på kablarna som sitter vänster bak vid navi och växlaren. Ena kontakten hade glidit isär lite lite så jag röck alla kontakter och satte ihop allt sedan har det fungerat. FLAYEN |
|
|
Jag hade problemet att löjudet försvann ibland. Tillslut försvann det helt. Det visade sig vara glapp i kontakten till slutsteget bak. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Nu så verkar jag ha fått ordning på mitt ljud som försvann titt som tätt. Monterade ur radioenheten bak (inte radioförstärkaren - radioENHETEN, det är två separata boxar. Det tog mig ett tag innan jag klurade ut det.) och tog loss kontakterna och satte i dem igen. Nu har det fungerat i en vecka utan något som helst strul. Håller tummarna för att det fortsätter att fungera smärtfritt nu !! MVH Joachim |
|
|
Vilken är radioenheten, den under bagagerumsgolvet närmast ryggstödet eller den under klädseln på vä. sida. Har f.ö. samma bekymmer med att ljudet från tv och radio blir "mutat" omotiverat. Det hjälper att ringa upp ett nummer och lägga på direkt så kommer ljudet tillbaka.Har originalmonterad BMW/Siemens telefon i bilen. M.v.h. Michael |
|
|
Radioförstärkaren är den som sitter bakom luckan vänster bak i bagagen. Radioenheten sitter framför den formgjutna hållaren för bogseringskroken etc. Under luckan direkt bakom baksätet sitter tv-modul och videoenhet. MVH Joachim |
|
|
Tack så mycket. Skall prova om det hjälper med att rycka kontakterna. Mvh Michael |
|
|
Rycka är nog inte att rekomendera, men ta loss dem och kolla så att det inte är ärg eller någon annan beläggning på dem. I mitt fall räckte det som sagt att ta loss kontakten och sätta i den igen för att det skulle fungera. Hoppas att det är lika enkelt på din bil. MVH Joachim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.