|
|
|
|---|---|
|
Tja! jag undrar om man kan kolla på något enkelt sätt om mätaren är skruvad på en 5serie e39. mvh Samme | |
|
Om det finns något lätt sätt det tror jag inte, det enda som jag känner till är att koppla till BMW service dator, då framkommer allt. Har ett litet ex. en service kille på BMW visade en E-39 den såg inte allt för jäklig ut, kunden var i allafall nöjd,(import) men det inte kunden viste var att bilen, som gått som taxi i Munchen nästan rullat 100 000 mil, men det kan ju ha varit något motorbyte under dessa mil. Kräv att Du får kolla upp datan på bilen innan köp om inte tacka för Dig. NoFear <¤¤00¤¤> |
|
|
Mätarställningen lagras även i LCM-modulen, som kan läsas av med diagnostikprogram. vad jag vet kan man inte ställa om LCM'en (ännu i alla fall) - det funkar så att om man vid tex 15000 mil drar tillbaka mätaren till 5000 mil så stannar LCM'en kvar vid 15000 mil ända tills "mätarställningen" hinner ifatt igen. mao. sen börjar LCM'en följa med igen uppåt. om man är duktig och småjusterar "mätarställningen" upprepade gånger så kan fusket inte upptäckas, men det är nog ganska ovanligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.