|
|
|
|---|---|
| Jag har bytt mätarhus måste jag till bmw med bilen för att få rätt km tal på mätarn? | |
| Nej det tror jag inte du behöver... men du bör dokunentera detta så att nästa ägare får reda på det. | |
| Det kommer upp på displayen det som fattas på mätarställningen och det är retsamt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du kan endast byta mätarhus mot helt nytt, = 0 km dessutom måste det nya programeras med bilens chassienummer för att synka kilometer och serviceintervall med Ljusmodulen. Och denna programering kan endast göras på ett instrument eller ljusmodul som har kilometer 0 dvs inte begagnat och tidigare programerat Nu befinner du dig i modulationsläge och inga kilometer räknas i den icke programerade enheten. ///MVH Hasso Länk |
| Kan man inte döda minnet i det gammla mätarhuset bara? | |
|
Tjena. Tänkte fråga er ni som är inne på mätare.. Har en 530T 01 Âr det skillnad på 01 mätar instrumentering mot 02..03er? MVH///matte falken |
|
| Inget jag har en 01a och satte i ett från 03 och de hade samma nummer måste bara få det att fungera. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nej! enligt ovan. ///MVH Hasso Länk |
| Fast... det glöm inte att det finns olika versioner på kombis, high och low tror jag de heter (en med LCD display, en med en grafik med en bil). Enligt uppgift/rykten kan tyska verkstäder programmera in beggade kombis, lyckades ej hitta nån i Sverige som kunde lova detsamma. | |
| Det känns som bmw bara vill sälja nytt volvo har ju samma system på de nya bilarna med de går ju ändå att nolla av volvo. | |
|
Sorry va inte klar nog, menade ,ser de anolunda ut? Mvh//matte falken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.